Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
De er vel så strøkne man kan vente at 20 år gamle seter er. Det viktigste med skinninteriør er at det ikke er hull i det. Alt kan farges opp igjen, og endres farge på om man vil det...

Desverre er det mange eldre skinninteriør som har slitehull f.eks. under lårene og på sidestøttene, spesielt der ræva til eieren har subba hver gang han har gått inn og ut av bilen.

M-m det er akkurat det. Har sett på tre sett med skinninteriør og alle har vært sprukne, hullete eller at skinnet har tørka ut. Var rimelig skeptisk da det ankom for å si det sånn men ble MEGET prositivt overrasket.

Behandlingsproduktene kostet 1350,- inkl alt jeg trenger, noe jeg ikke hadde regnet med i budsjettet.. :shock: Men som sagt. Skal man restaurere en bil kan man ta budsjettet og gange med 2, hvis ikke 3.

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dere må ikke tro jeg ikke syntes interiøret så pent ut til å være 20 år gammelt, for det gjorde det helt klart :D Var bare ikke helt enig i at det var strøkent, derfor jeg lurte på om bildene jaug litt :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er jeg nesten ferdig. Mangler nå bare førersetet og jeg må si at resultatet ble helt rått, faktisk bedre enn jeg trodde det skulle bli. Etter en hel behandling med rens, grunning, farge, topcoat (70/30, matt/blank) og protect cream ble de så godt som nye. Alle lyse streker ble borte, og fargen er oppfrisket igjen.

Rens skal vaskes lett på med klut i sirkulærebevegelser, IKKE gnu!

Grunning skal påføres med svamp på lik måte som rens

Farge skal påføres med svamp, med "duppende" bevegelser, IKKE smør på, bare "opp og ned" for de som skjønte det.

Top Coat skal smøres på med svamp med lette sirkulære bevegelser.

Protect Cream masseres lett inn med tørr fille.

Alle behandlinger skal utføres med 4 timers mellomrom eller raskere ved bruk av hårføner.

Alle farger kan blandes, så hvis dere kontakter meg kan jeg skaffe dere denne pakken for 1500,- + frakt Det kan syntes dyrt for mange, men grunninga, fargen og top coaten er DYR! Rensepakken koster bare 290,- (da er det også inkl. vinyl cleaner for diverse vinyldetaljer i f.eks dørsider).

Det skal sies at blitsen fra kameraet ødelegger mye av inntrykket, så når jeg har fått satt dem inn igjen i bilen skal dere få se et strøkent interiør :)

DSCN2613.jpg

dscn2604tg0.jpg

dscn2605qg1.jpg

DSCN2612.jpg

DSCN2610.jpg

Skrevet
Såg veldig bra ut dette lien.. Skulla ha fått tatt setene mine og du:) Rekner med du går å gler deg til sommeren slik som meg

Det kan du banne på :) Håper å få bilen mer eller mindre klar til vårmønstringa.. SKulle ha tatt en hellakkering men budsjettet og viljan sier stopp atm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...