Lien Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Skrevet Mars 9, 2007 Dørsidene er nå på plass. Foreløpig har alt gått smertefritt
Lien Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Dere får vente til alt er på plass.. Mye artigere og vise fram da Men jeg kan si at det blir veldig bra
Lien Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Fått bilen fra verkstedet nå så da håper jeg teppet kommer snart. I mellomtiden kommer jeg til å skifte olje på diff. og polere den. Ellers kan jeg anbefale og ikke nappe ut kontakten på releet som sitter på høytalerdekselet forran hjernen. Resultatet er ei kasse som girer hardt i revers og bare ligger i 3. gir når du kjører i drive
Lien Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Skrevet Mars 17, 2007 Da har bilen gått gjennom vårpussen. Fikk polert den, vasket motorrom, brukt gummifornyer på alt eksteriørt og alt i motorrom + satt inn aluminiumen med parafin for å få den blank etter en vinter med litt korrosjon.. I tillegg har jeg polert opp igjen kantene på felgene. Gleder meg veldig til å få den ut av garasjen nå men venter fortsatt på teppet. Ellers kan jeg si at den rustsveisinga var helt elendig. Som eksempel kan jeg si at det ene jekkfestet var bare punktet på igjen slik at jeg holdt på å få hele bilen i hodet da det knakk av. Skal filleriste han sveiseren på mandag!
Lien Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Fikk pratet med verkstedet i dag og de skal gå over den på nytt og gjøre opp igjen arbeidet sitt, som de innrømte var heller dårlig. Dette blir i neste uke Fikk sandblåst, og lakkert opp igjen batteriplata i dag, da denne hadde begynt å ruste ørlitt. I tillegg har jeg malt over diverse overflate rust på understellet med Hamerite i dag. Finishen blir jo ikke bra, men det hindrer rust, og det er det viktigste. Finishen får komme senere. Får eventuelt sandblåse hele understellet samtidig som den skal hellakkeres med tiden.. Olje og filter ble skiftet og kjølevæske, spylevæske, servoolje og bremsevæske ble toppet opp. Bilen er nå klar for veien så fort det forbanna teppet kommer
Dralle Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Blir teppet frakta med robåt over atlanteren eller? Spent på å se bilder nå...
oddis Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Denne bilen din begynner å bli SKIKKELIG bra med all shininga du gjør på den Blir morro å beskue den på treff. Ang rustsveising; Jeg kjenner til flere som har hatt eldre BMW'r (entusiastbiler) og sendt de på rustsveising og fått de tilbake slik du gjorde. "En gammel BMW, ja da er det vel ikke så nøye..lettjente penger". Har på følelsen at det er slik mange tenker.. Jeg måtte selv fikse litt diverse i fjord og da forklarte jeg vedkommende at det var viktig at det ble gjort skikkelig, fordi dette var en bil som skulle totalrestaureres og vare en god stund.
///MoePower Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Beste er vel å lære seg opp å gjøre ting selv.. Det blir jeg å gjøre, får jo opplæring i sveising på skolen, begynner å få det til nå, men må nok enda litt trening til før man er "perfekt". Har rustsveisa litt på en E28 bilcrossbil klassen vår bygger som prosjekt detta året, som var god trening + jeg sveisa sammen den "nydelige" statua første dagen min med sveis som nå pryder hylla på sveiseverkstedet, måtte redde den unna omsmeltinga alle andres verk måtte gjennom
Rovderacing Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Dette ser bra ut lien.. Har fått jobba litt med min og i det siste.. tatt den rusta som var i dørken.. ellers har eg hatt av alle dørene og smurt opp vindusheiser og sentral lås, men nå har bilen funnet ut at den ikkje vil gå meir. Mistet gnisten på den, nå er det bare en slik liten oransje gnist.. lurer på om det kan vere noke med den føleren som går på girkassa.. noken som har en ide? ellers så gler meg til å sjå bilder med deg.. høres ut som om bilen din begynner å bli bra npå
Lien Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Skrevet Mars 26, 2007 Blir teppet frakta med robåt over atlanteren eller? Spent på å se bilder nå... Det ser sånn ut. Tror ikke jeg klarer vente lenger så kan hende jeg tyr til spraylakk og det gamle teppet mitt. Har testet det ut på litt forskjellige tekstiler og det tåler faktisk veldig mye i tillegg til at det blir pent! Blir en midlertidig sak hvis jeg gjør det men.. Denne bilen din begynner å bli SKIKKELIG bra med all shininga du gjør på den Wink Blir morro å beskue den på treff. Ja, den blir nok en helt annen bil med det nye interiøret, men mangler fortsatt en del kosmetisk. Mulig jeg kjøper meg en lakkstift og går over alt småtteriet rundt om før diverse treff framover Hjelper i hvertfall på en del... Ellers kan jeg nevne at bilen egentlig skulle inn igjen til rustsveising igjen denne uka, men det ser ut til at de ikke får gjort det før påske. Begynner å bli mektig irritert, men så lenge den blir bra før vårmønstringa så er det greit!
Lien Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Skrevet Mars 26, 2007 Etter tanker om å få inn igjen interiøret bestemte jeg meg i dag for å lakkere det gamle teppet mitt svart, inntil det andre kommer. Etter tre bokser med svart matt er jeg enda ikke ferdig, men hvis resultatet og holdbarheten blir så bra som det er nå, så er det faktisk mulig at jeg dropper å sette inn det andre teppet. Jeg veit det er en liten harry løsning, og ja stoffet blir ikke like mykt som det engang var, men resultatene taler for seg! Mulig interiøret blir satt inn igjen i morgen, så da kommer det mer bilder til deg Dralle (og dere andre som lurer).. Her er litt smaksprøver:
rolfi Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Er det biltemas mattsvart? Har du prøvd med tøyfarge forresten? Lurte på å ta tøyfarge på et av teppene mine, men aner ikke om det biter på. Ser bra ut da! Er det sånn vegg-til-veggteppestoff, eller er det "pels"?
Lien Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Skrevet Mars 26, 2007 Nei jeg veit ikke hvilken type stoff det er, men vanlig tøyfarge biter ikke på. Er noe akryl greier vil jeg tro.. Jeg har brukt valig Quick Mattsvart jeg Begynte å montere i bilen i sta, og jeg tror det kan bli bedre enn forventet.. Kanskje jeg ikke skulle gått til innkjøp av teppe i det hele tatt.. hmm... Jeg kan ikke uttale meg om holdbarheten enda, men normalt sett skal ikke et slik teppe bli altfor slitt da jeg har matter på toppen, så det kan jo hende det blir bra..
mAZE Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Regner med du sikkert skal ha matter i bilen? Ellers så kommer nok lakken til å gå av på gulvet etter mye "beinaktivitet" Ellers ser dette bra ut dette. Snart klar for sesongen nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå