Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Skrevet

At det går ann!! Tenkte jeg skulle demontere eksosanlegg for sveising i dag, og da jeg begynner heise den opp på bukken så knekker jekkfestet av IGJEN! Nå har de gjort det opp igjen en gang, så da må de for faen skjønne at to sveisepunkter ikke holder 1,5 tonn med bil!!!

I morgen blir det månelyst hos Glenn Billakkering, det er helt sikkert!

Skrevet

Bilen er sendt til sveising for siste gang, og progressiv bensintrykksregulator er bestilt så jeg er klar til Rudskogen :)

Skrevet

Skjer lite om dagen. Jeg nyter bilen mest nå :) Har byttet ut noen eksosklemmer til fordel for tig-sveis, noe som var deilig, da det var litt små lekkasjer i anlegget.

Skal også få testet bilen med bredbåndslambda i morgen da en på jobben har det. Får jeg en god graf uten BTR så kommer jeg til å tenke på å skru opp trykket ytterligere når BTR kommer..

Skrevet
..så kommer jeg til å tenke på å skru opp trykket ytterligere når BTR kommer..

Jeg begynner å se konturer av mye-vil-ha-mer sirkelen nå... :wink:

Ingen fare, jeg er allerede smitta :lol:

Skrevet

Fikk testet den med datalogger og bredbåndslambda i dag. Skal legge ut resultatene i løpet av helga da jeg trenger noen til å tyde om det fungerer greit. Tror nok den BTR'en kommer til å gjøre susen, men jeg lå faktisk helt oppe i 1:14 uansett hvilket trykk og turtall jeg hadde det så det virker lovende :)

Skrevet

I dag har jeg byttet ut alle de små vakuum slangene som styrer wastegate og BTR, så da har jeg hvertfall forsikret meg om at disse nå er i orden.

I tillegg skulle jeg skifte bremsevæske, men den så fin ut så (og ble byttet i høst) da får jeg heller skifte den på Rudskogen hvis det viser seg at den har lavt kokepunkt.

Tok opp luftfilteret for visuell inspeksjon og fikk blåst bort en del støv fra det. Er nok modent for utskifting, men er lite med penger inntil lønna kommer.

Skrevet

Ny BTR har blitt montert og det ser ut som det fungerer bra. Fikk prøvd bilen på Rudskogen i dag, så det virker som den får nok bensin, men må nok få logga det med bredbåndslambda for å være på den sikre sida.

Bilen gikk helt utrolig bra fra slakteren og opp (ja, jeg fikk nesten hjulløft :P), men jeg kan jo nevne at det krenger en smule.. hehe.. Problemet mitt nå er at jeg mister turbotrykk på langstrekka. Har ikke peiling på hva som skjer da jeg lader fullt ut av svingen og dess lenger jeg kommer ut på strekka (og farten blir større) så synker turbotrykket. Var faktisk helt nede på 0.4 bar, noe som betyr rundt 100hk i tap på strekka. :shock: Alikevell hadde jeg mellom 160-170 km/t på enden av strekka, så det fungerte jo greit.

PS! Lader faktisk oppimot 1 bar opp fra slakteren.

Skrevet
Ny BTR har blitt montert og det ser ut som det fungerer bra. Fikk prøvd bilen på Rudskogen i dag, så det virker som den får nok bensin, men må nok få logga det med bredbåndslambda for å være på den sikre sida.

Bilen gikk helt utrolig bra fra slakteren og opp (ja, jeg fikk nesten hjulløft :P), men jeg kan jo nevne at det krenger en smule.. hehe.. Problemet mitt nå er at jeg mister turbotrykk på langstrekka. Har ikke peiling på hva som skjer da jeg lader fullt ut av svingen og dess lenger jeg kommer ut på strekka (og farten blir større) så synker turbotrykket. Var faktisk helt nede på 0.4 bar, noe som betyr rundt 100hk i tap på strekka. :shock: Alikevell hadde jeg mellom 160-170 km/t på enden av strekka, så det fungerte jo greit.

PS! Lader faktisk oppimot 1 bar opp fra slakteren.

kan du legge inn bilde av korleis du monterte btr'en, og kva trykk du stilte den inn på.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...