Lien Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Skrevet Mai 19, 2007 Er ikke for liten turbo da?Sånn at den ikke klarer å gi mer luft grunnet slag volum.Men syns 0.4 var i minste laget da. Men da burde den også ha problemer i oppoverbakker? Har jeg motstand, som en oppoverbakke, er det 0.9-1 bar med en gang.. David: Skal fikse det i løpet av dagen..
Lien Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Kjører nå på 3bars bensintrykk, og det er slik jeg har montert den:
///MoePower Skrevet Mai 22, 2007 Skrevet Mai 22, 2007 Er ikke for liten turbo da?Sånn at den ikke klarer å gi mer luft grunnet slag volum.Men syns 0.4 var i minste laget da. Men da burde den også ha problemer i oppoverbakker? Har jeg motstand, som en oppoverbakke, er det 0.9-1 bar med en gang.. David: Skal fikse det i løpet av dagen.. Den orginale 745 turboen skal klare 550hk hvis bare resten av motoren er bygd så den tåler det, så den er vel ikke sååå liten den igrunn, selv om den ikke heller er noen monsterturbo.. Jeg lader 1,2 bar i min, og der holder den på trykket sitt under lengre pådrag opp slakke bakker og slikt, men på flata så synker også mitt trykk litt, men hos meg synker ikke det mere enn ca 0,1-0,2 bar (altså ned i 1 bar på flata ved lengre pådrag) Greit nok, jeg har 3,2 litern, Lien 3,5 litern, men forskjellen skal vel ikke være såå drastisk vel? Er ikke wastegatene våre som er slitte eller noe? Min bil lader mellom 0,6 og 0,7 bar eller noe mener jeg det var når man har justert ned alle verdier til orginalt, noe som igrunn ikke er noe problem for meg, MEN saken er den at det skal ikke være mere enn 0,5 bar orginalt egentlig.. Tror egentlig wastegatene kan ha litt innspill når det gjelder dette, eller tar jeg veldig feil der? Hva med ditt trykk når du justerer alle dine verdier til orginalt Lien? Har du også høyere trykk enn det da skal være, mener du har nevnt noe om det en gang??
Lien Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Jeg misforstod deg 336mik. Det er selvfølgelig stor nok turbo, for har fungert knirkefritt hele tiden, men tenkte kanskje at du mente at turboen begynte å bli slitt.. Tok opp wastegate i dag, og det var god motstand i fjæra, men det er da tydeligvis ikke nok. Tenkte jeg skulle få trykktestet den, da fjæra skal kunne holde igjen 65 Nm. Jeg setter alle aksjene mine på wastegaten da jeg har koblet fra alt som kan holde igjen trykket (magnetventil, vakuum etc.) uten suksess. Setter jeg alle mine verdier til originalt, kommer jeg aldri over 0.25 bar..
Runar-CSi Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Den orginale 745 turboen skal klare 550hk hvis bare resten av motoren er bygd så den tåler det Hvor har du dette fra ? Hørtes jo litt ekstremt ut spør du meg...
Lien Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Skrevet Mai 23, 2007 Den orginale 745 turboen skal klare 550hk hvis bare resten av motoren er bygd så den tåler det Hvor har du dette fra ? Hørtes jo litt ekstremt ut spør du meg... Jeg har hørt 450hk, men er mye ymse svar. Er jo bare en kkk-27... Sikkert noen med peiling som kan gi et godt svar på dette..
Runar-CSi Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Syns det hørest mer realistisk ut ja... Hvordan går det med bilen?
Lien Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Skrevet Mai 26, 2007 Nei det går ikke så veldig bra med bilen nå. Har en mistanke om at turboen er gåen da jeg fortsatt ikke klarer opprettholde turbotrykk. Har tatt opp wastegate (eller skjært opp med vinkelsliper kan man si), renset den og bygd den om med justeringsskrue så har mulighet til å justere den helt opp i "uendelig" turbotrykk nå! Den sviver opp til 1.1 bar lett, men den faller alltid ned igjen til rundt 0.4 bar.
///MoePower Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Den orginale 745 turboen skal klare 550hk hvis bare resten av motoren er bygd så den tåler det Hvor har du dette fra ? Hørtes jo litt ekstremt ut spør du meg... Dette er ikke noe jeg garanterer, men leste det på ei utenlandsk side der noen holdt på med en KKK-K27 turbo eller hva det var den het. Da satt jeg bare på google og søkte på turboens navn for å prøve å finne ut mere om den, men det var ikke mye å finne ut for å si det slik.. Leste i allefall 550hk, men det var jo også en privatperson som hadde skrevet så ingen beviser der heller.. Som sagt: bare noe jeg har hørt. Men man har jo sett scottiesharpe ta ut 450-500hk med den orginale turboen da Og den er jo ikke liten til å være orginalturbo heller (sier ikke den er noe monster heller nå som sagt før!), snakker man småe orginalturboer, så snakker man om de som sitter i moderne tdi biler, små fingerbøl de bare for å få ned forbruket.
David Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Den orginale 745 turboen skal klare 550hk hvis bare resten av motoren er bygd så den tåler det Hvor har du dette fra ? Hørtes jo litt ekstremt ut spør du meg... Dette er ikke noe jeg garanterer, men leste det på ei utenlandsk side der noen holdt på med en KKK-K27 turbo eller hva det var den het. Da satt jeg bare på google og søkte på turboens navn for å prøve å finne ut mere om den, men det var ikke mye å finne ut for å si det slik.. Leste i allefall 550hk, men det var jo også en privatperson som hadde skrevet så ingen beviser der heller.. Som sagt: bare noe jeg har hørt. Men man har jo sett scottiesharpe ta ut 450-500hk med den orginale turboen da Og den er jo ikke liten til å være orginalturbo heller (sier ikke den er noe monster heller nå som sagt før!), snakker man småe orginalturboer, så snakker man om de som sitter i moderne tdi biler, små fingerbøl de bare for å få ned forbruket. Sorry for offtopic trådstarter.! jeg tror ikke turboen klarer 500hk.. det finnes flere kkk-k27 turboer, så det kan vell vere en annen type. Samme turbo står i audi s2. Tror desse "scottiesharpe " hk er oppskrytte.
Lien Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 Ja, da virker det som alt er i orden igjen Etter å ha sjekket samtlige slanger og rør på innsugssiden, visuell inspeksjon av turbo og oppkobling av bypass på intercooler viste det seg til slutt at det var wastegaten som var bittelitt treg. Løsningen var å fylle den med rustløser, la den ligge 3 timer og fyre opp igjen. Det enkle er ofte det beste For de som lurer på hvor mye en original wastegatefjær til 745i skal holde i mot, så er det 138,6N når den er nesten helt klemt sammen. I tillegg skal motstanden være lineær, dvs. jevnt tyngre hele veien. Nå mangler jeg å få justert inn bensintrykk riktig, og så skal jeg få målt med bredbåndslambda om jeg har mulighet til å skru opp til 1.1 bar ladetrykk uten problemer. PS! Denne prosjekttråden kommer til å ligge nede fra Augst for da flytter jeg til Trondheim for å studere. Bilen skal da settes inn i varm garasje. Før den tid skal fremskjermer av og innerskjermer skal sjekkes for rust. Da blir det tre år i ensomheten for 7'ern.. :/
///MoePower Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Finn deg lokale å ta den med vel! Sikkert finfin å kjøre med, selv om det kanskje kan bli langt å kjøre (vet ikke hvor langt det er?)
Dralle Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Jeg kan "holde den varm" for deg jeg! så den ikke blir ensom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå