Ivanrogov Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Eller bare selg den til meg? Hvor mye er mulig og hente ut av din orginale motor? Hva er det første som bør byttes om du skulle hatt ut ENDA mere hk?
Dralle Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 er ikke det nok slik det er? dysene er vel på grensen, om ikke over, allerede. Og skal man ha andre dyser må man til med endringer i motorstyring.
///MoePower Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Vil da si du klarer deg med de 1,2-1,3 bar`ene man kan lade med litt bedre sprut jeg Ved 1,2 bar og en fin kickdown fra andre til førstegiret på strekket, så spinner de seg enkelt løs på asfalten med automatkasse, så her har du mer enn nok med power! (225 dekk i allefall) Forøvrig for å svare litt for Lien her: Så tviler jeg på at han kommer til å selge med det første, bilen er jo barnet hans.
Lien Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 Bilen blir ikke solgt.. Kommer til å se på det som en investering framover, da verdiene på disse vil begynne å ta seg opp etter hvert. Begynner jo tross alt å bli en veldig sjelden bil! Når det gjelder effekt så skal det gå ann å ta ut med 1.1 bar med original sprut og høyere bensintrykk originalt. Dette skal jeg prøve å bekrefte/avkrefte i løpet av kort tid. Skal du noe over det, er det nødvendig å gå hardere til verks. Bensin er først og fremst ett problem hele tiden, men med tilleggssprut (Miller Perforamance har spesial tilpassede innsug for dette) eller med andre dyser. På dette nivået vil også manifolden skape problemer så den må maskineres helt fra bunnen av igjen. Grenrør er tingen her. Ivanrogov: 1.5 bar og 500 hk er oppnåelig med original bunndel, men da er det store ombygginger av toppen som skal til. Du kan lese mer på www.millerperformancecars.com for å finne mer trim til 745i.
Lien Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Skrevet Juni 10, 2007 Da er bilen justert med bredbåndslambda. Har justert opp turbotrykk til 1 bar (375hk / 660 Nm) og ligger nå mellom 11.9 og 12.4 i lambdaverdier. Perfekt! Eneste jeg merker ved denne effekten er at intercooler er for liten fra fabrikk. Ved fullt pådrag i temperaturer på 20+ så synker trykket rimelig kjapt til 0.6 bar. Luften blir rett og slett for varm, for i 3. gir fra 0 km/t holder den 1 bars trykk hele veien helt til et visst turtall hvor luften blir for varm. Men men.. Det blir et prosjekt i fremtiden! Nå står Sør-Øst Asia og Australia for tur, så dette blir nok siste oppdatering av prosjekttråden på hvertfall 2 måneder. PS! Kommer nok ikke til å være aktiv på bimmers.no en tid framover..
Dralle Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 God tur! Har vært i Thailand en par gonger. Flott land å feriere i
Lien Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Da er jeg tilbake, og trangen etter å begynne med bilen igjen har kommet for fullt, men må nok bite i det sure eplet og vente. Nå er studiene i fokus, så bilen skal bare plukkes sakte ned for å sjekke etter rust i løpet av vinteren. Varm garasje skal den få så den får det ikke så ille..
Lien Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Syntes bilen brukte ufattelig mye bensin etter at jeg fikk på den nye bensintrykksregulatoren, og i dag fant jeg ut hvorfor. Da bilen hadde tømt seg for kjølevæske av en eller annen merkelig grunn åpnet jeg panseret mens den sto og gikk og der sto bensinspruten ut fra regulatoren.. Har merket litt lukt på tomgang før, men tenkte ikke noe spesielt over det. At det ikke har tatt fyr er jo faktisk et mirakel
JvP Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Enda godt den nydelige bilen din ikke brant opp. Bensin på aveie i en varm turbo motor er jo ikke akkurat til og spøke med.
Harald e30R Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Oj oj. dette var mange sider og lese ja.. Begynner og angre mer og mer på at jeg solgte den 735'n jeg hadde. hmmm skulle spart på den. Meget pen bil du har da
Lien Skrevet August 31, 2007 Forfatter Skrevet August 31, 2007 Flere bensinlekkasjer. Bra jeg har gått over fuelrail og slik nå tror jeg, for det ser ut til at o-ringen på kaldstart dysa har gått. Har prøvd å skru den ut men er UFATTELIG trangt så må ut med hele innsuget. Lekker mye bensin så får håpe ikke innsuget har sprukket.. Ellers har måttet bytte en del morkne kjølevæske slanger som ga fra seg en lei sprut når turtallet økte..
Lien Skrevet September 30, 2007 Forfatter Skrevet September 30, 2007 Ja da skal 7'ern avregistreres for å få den i god stand igjen. lager garasje med varme nå, så da håper jeg at jeg får fikset den ganske mye i vinter.. Vinterbil er nå i boks E28 518i -87 original shadowline. Veldig bra stand! Fikk den superbillig..
Lien Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2007 Da har jeg begynt med nedplukking av skjermer og fanger og det første som dukket opp var, ja du tippet riktig, RUST! Midtre del av fanger må skiftes ut da kromplata har gått helt i oppløsning under gummilista. Alle skruene er pill råtne så må prøve få dem ut en dag jeg orker Ellers kan jeg nevne at jeg har stukket opp igjen dreneringa på den ene bakdøra da denne hadde fyllt seg med tectyl, noe som resulterte i en stk. bakdør full av vann. Heldigvis har ingen rust lagt seg. Er jeg veldig heldig slipper jeg bytte noe materiale i innerskjermene da disse faktisk ser bra ut, men det endelige vil vise seg så fort jeg får av skjermene. Tipper plastskjermene i hjulbua skjuler skumle ting...Er i hvertfall ei plate som er utsatt, noe de heldigvis fortsatt leverer fra bmw. Har også kikket på baksiden av bakfanger og den ser ut til å ikke ha rust, men har begynt å komme noen små mørke prikker gjennom krommen et sted, så får se hva jeg gjør med det. Ellers kommer noen bilder fra da jeg demonterte innsug. Det ble byttet o-ring på kaldstartdyse, trykktestet dyse, skiftet slange fra fuelrail til kaldstartdyse, innsugspakninger og temp. føler for turbovifte. Den berømte temp. føleren for turbovifta. Ja, jeg kan bekrefte at du MÅ av med innsug for å få skiftet den.
Lien Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2007 Ellers kan jeg nevne at eksosanlegg skal tas ned, sveises ordentlig og sjekkes for lekkasjer. Dette gjelder også manifold. Turbo skal sjekkes for slark i aksiel retning. Hellakkering står også høyt oppe på lista nå.. Små ting ellers er ting som dørlåsen på førersiden skal skiftes, vinduslister skal skiftes, ny wastegate skal inn (hvis eksos/turbo er i orden), luftfilter bytte og mest sannsynelig skal jeg senke den bitte litt forran så det blir lik høyde forran og bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå