Lien Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Skrevet Mai 23, 2006 Bilen er fortsatt ikke hjemme fra verksted grunnet ekstremt treg leverandør av deler. I mellomtiden har jeg muligens skaffet meg interiør i sort skinn. Er det noen som har noen formening om hvordan dette blir i kombinasjon med blå tepper som det er i bilen originalt?
///MoePower Skrevet Mai 24, 2006 Skrevet Mai 24, 2006 Hmm.. Jeg tror sorte skinnseter kan bli PENT i bilen din jeg! Jeg tror ikke de vil skille seg så voldsomt mye ut fra det blå gulvtrekket ditt! Du må jo tenke på at du tross alt har dashbord, midtkonsoll, (og dørtrekk?) som er sorte.. Så jeg tror de sorte skinnsetene vil sette prikken over i`en i ett gjennomført orginalt interiør Fått bilen hjem fra verksted foresten Du får bare huske på å drukne oss i bilder! Det er bilene vi vil se! (spesiellt jeg som er så intressert i de gamle E23`ene.. hehe) Stå på!
Lien Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Skrevet Mai 24, 2006 Ja jeg tror det blir det jeg og. Dørtrekkene og dørhandtakene følger også med Har vært uten bil i 5 uker nå, og jeg begynner å kjenne det på kroppen Slangene som mangler fra akkumulator til demper er på vei og kommer til verkstedet i morgen så da har jeg bilen på fredags morgen. Skal få tatt noen bilder med de nye felgene og under bilen på fredag. Jeg har også fått tak i nytt ratt, blinklysglass og håndtak til hanskerom som skal monteres på. Prosjekttråden kommer til å være mye mer aktiv etterhvert, men akkurat nå er det vankskelig siden bilen er på verksted. PS! Angrer for at jeg ikke har skrudd selv, siden jeg tipper det hadde gått like raskt, men heretter blir det slik.
Lien Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Skrevet Mai 27, 2006 Og igjen har verkstedet nok en gang brutt en avtale. På fredag kom delene, og jeg sa klart i fra at jeg måtte ha den da for jeg skulle på treff i helga. Det var greit og jeg fikk beskjed om at jeg skulle bli ringt opp i løpet av dagen / kvelden , da den var ferdig. Ble jeg noengang ringt opp? Neida. Begynner å bli mektig lei Ihle Bilverksted og kommer til å gi dem klar beskjed om at dette er siste gangen jeg kommer til å bruke dem.
Lien Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Skrevet Mai 29, 2006 Endelig! Bilen er i hus og planene står klare.. Alpina felgene er satt på og skinn interiør skal jeg hente i løpet av helgen.. Tok et par bilder da jeg kom hjem fra verkstedet så dere kan se den med de nye felgene.. NB! Meget møkkete bil på bildene..
Lien Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Skrevet Mai 31, 2006 HAr fått gjort litt småtteri i dag og.. Jeg har demontert dørsidene bak for å forberede innkjøp av skinninteriør og for å prøve å fikse sentrallåsen. Jeg har skiftet ut håndtaket til hanskerommet siden dette var ødelagt. Rattet har blitt byttet ut med et "nytt" siden det andre var ødelagt. Nye emblemer på panser og bagasjeluke har blitt satt på. Skrudd sammen diverse dashbordfester som satt løst..
OAF Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 Men Lien da! har ikke fått med meg denne tråden her jeg! Glad jeg kan bidra med interiør til prosjektet ditt. Alle som tar vare på og steller e23 har min respekt I mens får jeg savne min egen som jeg solgte i fjor høst Jeg hadde blå tepper i min til det skinninteriøret du skal hente nå i helga. Det ser ok ut, men er ikke optimalt. Jeg har forresten et teppe i grå utførelse liggende. Det passer vel bedre enn blå. Så om du er interessert så si i fra. Vi snakkes vel til Søndag (husk! ikke ring for tidlig! ) ps! prakker på dere noen bilder av gamlebilen min!
Dralle Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 Ups! Var visst brudern sin konto som var pålogget! HEHE! ja ja... Snakkes Søndag!
Lien Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Skrevet Juni 1, 2006 Dagens oppdatering: Har i dag puslet videre med bilen og besluttet å ta av vindusvaske anlegget på bilen for å få fram lyktene bedre. Jeg ble fornøyd men det er ikke helt hundre siden de opprinnelige festene på lykte listene fortsatt sitter der. I tillegg har jeg gitt den en glans vask og jeg må si at selv om den ser blank ut på avstand så er det mye steinsprut som sjenerer når man kommer nærme. Hellakkering kommer derfor til å bli en realitet nærmere vinteren.
Lien Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Skrevet Juni 1, 2006 Dralle: Det høres bra ut. Skal prøve det med blått teppe først så får jeg se hvordan det blir før jeg bestemmer meg, men jeg har ofret teppeskift en tanke ja. Jeg ringer han kompisen din når jeg kommer så skal jeg få det til å bli litt utpå dagen en gang. Må si jeg gleder meg til å få det inn i bilen EDIT: Hvor kjøpte du forresten den framfangeren som er avbildet på bildet?
Dralle Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 Den leita jeg lenge etter du! Jeg kjøpte den av en kar i Ålesund - brukt. Synes de fangerene der er de peneste på de bilene der. Vertfall på pre-facelift-modellene. Kanskje enda kulere når det er lykter i. Jeg kom ikke så langt at jeg fikk satt i lykter. Det er en BBS-fanger. Ganske sjelden nå tror jeg. Vanskelig å få tak i. Søk på NBF-bildeler sine sider... husket det var en høgger som hadde en for litt siden og jeg har fortsatt ikke telefon men det blir vel ordnings. skriver du nummeret ditt på en pm til meg?
///MoePower Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 Arrgg.. der gikk de setene gitt! Jaja.. Jeg har ikke bruk for seter før om ett par år uansett.. Bra at de vil bli brukt i allefall, å ikke bare satt bort for å støve ned! Og til deg dralle: Du skulle så absolutt ikke solgt E23`n din! Den var for fin til det..
Dralle Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 Og til deg dralle: Du skulle så absolutt ikke solgt E23`n din! Den var for fin til det.. Takk, den var fin ja.... men hadde jo lyst å prøve noe nytt da. Vi hadde 6 gode år sammen ... men det hender seg jeg angrer ja
Lien Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Skrevet Juni 2, 2006 Har i dag prøvd å fikse sentrallåsen. Fant et ganske godt elektrisk skjema over det, og der sto det at sentrallåsen ikke skal brukes mer enn 8 ganger raskt etter hverandre for å unngå å skade styresentralen. Jeg vet at jeg gjorde det mer enn 8 ganger og relèet virker som det skal så jeg besluttet derfor å ta opp sentralen men etter at jeg byttet sikring i denne ble det alikevell ikke bedre. Har vært rundt på huggeri for å få tak i en ny sentral men det er ingen som har så dette ble mer jobb enn jeg trodde. I følge folk på BMWCCN så skal det visstnok være en smeltesikring som må loddes på igjen ved overbelastning, men denne er det ikke akkurat lett å finne på kretskortet. Skal ut i gjen nå og kikke litt til, men jeg er redd jeg må ha ny sentral. Kom med tips hvis du veit noe!
Lien Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Skrevet Juni 2, 2006 Har kanskje fått tak i ny sentrallås sentral så da ordner det seg får vi håpe Har fått justert styresnekka i dag så dødgangen er blitt betydelig bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå