Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å huske at alle sidelister er klipset fast, men i enden på hver av listene går det en gjengebit gjennom karosseriet med en liten sort plastmutter på baksiden.

Denne plastmutteren finner du på innsiden av alle hjulbuene, og du finner den i bakkant av dørene hvis du åpner de.

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hmm...Ja jeg så det var noe slik der, men da får jeg finne på en annen måte å feste det på for den innfestinga er det ikke igjen så mye av :P Bilen blir kjørt på rustsveising på fredag :)

Skrevet

Gleder meg til å se denne lakkert. :)

Blir det samme farge som den eksisterende eller har du en planer om å prøve noe nytt?

Lurt å ikke bestille time så alt for tidlig, for en rustsveisers deadline kan variere litt, selv om han sier han skal være ferdig til den og den datoen.

Skrevet

Det blir samme farge som før, ellers blir det ALT for mye jobb..

Forsåvidt sant, men rustsveiser er snart halvveis så det går nok fint. Skal ringe litt rundt i dag for å sjekke litt. Har bestemt meg for hvem jeg vil bruke, men veit ikke om jeg skal gjøre det svart eller ikke.

Noen som veit hvor lang garantitid det er på lakkering med kvittering?

Skrevet

Har blitt gjort en del på rustsveising, og regner med å ha den tilbake innen ett par ukers tid. Da skal den kittes og tectyleres før alt settes sammen igjen forså å sende den til lakkering. Har mulighens funnet lakkerer som har tid før mai, noe som er bra :)

Skrevet

Bilen er snart ferdig rustsveiset. Skal få tatt noen bilder når den er tilbake i min varme garasje :P I tillegg har jeg lakkert opp igjen grill og framfanger i sort matt. Bilder kommer da samtidig.

Tipper jeg har bilen tilbake i løpet av ei ukes tid.

Skrevet

Da er bilen tilbake fra rustsveis. Er igjen en del arbeid før den kan sendes på lakkering men lakkerer har sett på den, og virka i grunn ganske fornøyd :)

I helga blir det siste demontering og sliping,grunning,lakking og tectylering av bart metall etter rustsveising.

Er igjen litt overflaterust etter sveisinga, men går bare over med slipeskive og håper jeg ikke får meg noen store overraskelser.. Legger ut bilder i løpet av helga (blitt lite for har ikke kabel til kameraet).

• 2 weeks later...
Skrevet

Her er bildene fra rustsveisinga:

DSC00218.jpg

DSC00217.jpg

DSC00216.jpg

DSC00215.jpg

DSC00214.jpg

DSC00213.jpg

DSC00212.jpg

DSC00211.jpg

DSC00210.jpg

Etter disse bildene har jeg syregrunnet, kittet, lakkert og lagt på karrosserimasse på de blanke delene. Men en ting er sikkert.. Det er alltid mer rust enn planlagt :P I tillegg har jeg demontert alle håndtak, speil og kromlister utvendig.

I morgen skal jeg montere på igjen skjermer så da skal jeg få tatt noen bilder så dere får se helheten før den sendes til lakk.

Skrevet

Se der ja! Synes det ser ut som om om sveiseren har gjort en bra jobb jeg :wink: Hvor mye kostet det der da, om jeg tør spørre?

Ser du har bulk i bensinluka. Mulig jeg har en ekstra om du er interessert.

Skrevet

Kosta meg 4000 :) Jeg ble meget fornøyd.. Er en del småtteri ellers i innerskjermer som jeg har prøvd slipe ned så godt som mulig.. Håpe det holder med tiden..

Ellers kan jeg nevne det at det er trangt å kitte/lakkere på innsiden av innerskjermer bak når du må bak nivåreguleringspumpa :P

Har kjøpt nytt bensinlokk av den nette sum av 121,- komplett fra koed.. hehe :)

Skrevet

- Skjermer montert

- Speil lakkert opp igjen i svart matt

- Alle lister lakkert i svart matt

- Borret diverse hull til lister, lykter etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...