Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er riktig det. Rune Bjerke her inne som solgte meg den. skal ta en telefon til Norman for chip også har jeg en Blitz turbokontroll liggende:) bilen skal eu kontrolleres så jeg får ut skilter igjen:) har jo stått i 3år stakkars hehe

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
det er riktig det. Rune Bjerke her inne som solgte meg den. skal ta en telefon til Norman for chip også har jeg en Blitz turbokontroll liggende:) bilen skal eu kontrolleres så jeg får ut skilter igjen:) har jo stått i 3år stakkars hehe

Snakka med Rune akkurat nå. Han sa du hadde tenkt å ta ut motor'n å sette den i en e30? Ikke gjør det a gitt, mye kulere med 745 enn en jævla e30 :)

Men nok "utenom-emnet" fra min side. Regna med at litt "bevar e23 propaganda" var greit for Hr Lien :)

Hilsen Trond

Skrevet

tror jeg dropper det uansett siden denna er ganske velholdt:D tok første prøvetur i dag etter jeg monterte regulatoren. gidde meg på 0,7 siden jeg ikke viste blandingsforhold, men fy faen hvor forskjell det var... takk Gud for at han lagde 745:D

• 1 month later...
Skrevet

Nå er det snart på tide å få ut bilen igjen.. Skal bytte et endeledd og alle vinduslistene først, så må få kommet meg opp i garasjen og begynt snart..

Skrevet

Takk for det e30_dale!

Vinduslistene er skiftet, og var faktisk mindre arbeid enn jeg trudde. Brukte vel i underkant av tre timer på å skifte alle men har fått litt problemer med at vinduene går litt tregere enn før, men det bedrer seg sikkert.

Et endeledd igjen!

Skrevet

Nå har jeg fått ånden over meg. I går fikk jeg sjekket ventilklaringer (som var bra), oljerør på toppen, justert bensintrykk, sjekket kompresjon (alle lå mellom 8,7 og 9 bar. Jeg er imponert! Ikke fnugg av slitasje etter over 300' km) og startet opp for første gang etter vinteren.

Trudde den skulle være veldig sur, men den startet etter en runde med starteren og gikk like fint som før vinteren :)

Må også etterfylle servoolje, automatkasse olje, skifte motorolje og skifte luftfilter.

Den har svettet litt fra kassa i vinter, men ser på det som positivt faktisk. Da får jeg byttet ut oljen jevnt og trutt på kassa. hehe :) For ved fullt skifte av olje på disse kassene så kan du banne på at du mister et gir eller to pga. gammel smuss som løsner og tetter hydraulikken i kassa.

Skrevet

Har også bestilt meg bredbåndslambda og overvåkning som skal erstatte det eksisterende systemet.

DBkit_dual_700.jpg

Fikk det for $240 inkl. express frakt til Norge så nå begynner jeg å komme i havn mot sommeren :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg begynt å koble opp lambda.. For å slippe å kappe og skjøte kabelen har jeg lagt den bare en cm fra eksosrør og boksen sitter 10cm unna manifold.. Er litt skeptisk til dette, men håper det går uten at alt smelter.

• 2 weeks later...
Skrevet

For det første får du ikke godkjent det, for det andre så må mye bygges om mye og for det tredje så skal ikke originale 745'r vrakes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...