Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forberedelse til eksamen i dag men jeg må jo drive litt med bilen samtidig så jeg har fått skiftet spylevæskemotor i dag siden denne var gåen..

Skal vaske den i dag og få tatt noen gode bilder så legger jeg ut her..

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ble noen stemningsbilder i dag etter vask :) Tok også bilde av plata jeg lakka.

NB! Bilen var nyvasket så det kan misforstås med steinsprut el.

DSCN1270.sized.jpg

DSCN1273.sized.jpg

DSCN1272.sized.jpg

DSCN1268.sized.jpg

DSCN1271.sized.jpg

DSCN1275.sized.jpg

Her er plata nylakka:

DSCN1276.sized.jpg

Skrevet

pen bil!!

tror d er vanlig at e-23 ruster på den plata er slik på mine 2 også,men nå kan vell ikke jeg være no dårligere... så må vell ta meg på tak og pusse litt

Skrevet

Veldig pent, Lien!

De der knottene etter lykteviskerne var ikke spes pent, og burde ikke være så pes å fjerne, eller? Ringene rundt lyktene kan ihvertfall tas av uten at lyktene ramler fra hverandre. Kjenner en som kjører helt uten de (for å slippe chrome på bilen).

Skrevet

Nydeleg klassiker, litt senk så blir den perfekt :D

Godt noen tar vare på disse orginale bilene, og ikkje bare hugger dei for å bruke motor i E-30.

Edit: Jepp, 3.5l Turbo, 252hk

Skrevet
Veldig pent, Lien!

De der knottene etter lykteviskerne var ikke spes pent, og burde ikke være så pes å fjerne, eller? Ringene rundt lyktene kan ihvertfall tas av uten at lyktene ramler fra hverandre. Kjenner en som kjører helt uten de (for å slippe chrome på bilen).

Takk skal du ha! :) Skal ned og hente meg nye krom ringer i dag uten disse knottene så da slenger jeg opp et før og etter bilde.

nice Very Happy

må bare spørre.. er dette en 3.5l m/turbo? 745 altså

Jepp. Det er en original 745i.

Skrevet

Har nå endelig funnet synderen på styringa. Kryssleddet på rattstammen hadde rett og slett tatt kvelden. Det ene nitrerte nålelageret hadde rett og slett skjært seg så rattstammen ble brutt mot en av sidene hver gang jeg svingte.

Alt i alt en meget bra dag :)

Her er krysset:

DSCN1278.sized.jpg

Fattern som hjelper meg med å ta av kromringer i fronten.. :)

DSCN1280.sized.jpg

Skrevet

Flere oppdateringer i dag. Før og etter bilde av kromringene med og uten knotter, pluss at jeg har fått tak i ny hovedlykt på venstre side siden denne hadde sprukket.

Før:

DSCN1277.sized.jpg

Etter:

DSCN1282.sized.jpg

Hele fronten:

DSCN1284.sized.jpg

I morgen kommer det muligens et "custom" kryss som visstnok skal tåle mye mer. Og det beste av alt; det er gratis :)

Takk for god tilbakemelding folkens..

Skrevet

I dag fikk jeg det nye krysset og bilen ble som en drøm å kjøre. Lett på rattet og et ratt som kommer tilbake til senter av seg selv. Det er mer luksus enn jeg trodde denne bilen hadde da jeg kjøpte den :)

Nytt kryss:

Nytt_kryss.sized.jpg

Nytt kryss montert:

Nytt_kryss_montert.sized.jpg

Skrevet

I dag skiftet jeg bremsebeleggsføler bak og vasket bort en del tectyl som hadde blitt sølt da bilen ble rustbehandlet.

Venter fortsatt på deler fra Koed men forventer at de kommer i løpet av noen dager..

Skrevet

ABS lampa har lyst en stund og jeg begynte med å gå over følerne forran i dag noe som var unødvendig siden det var releene på ABS pumpa som hadde gått. Har en delebil stående så da tok jeg fra den og vips så slukket den :)

Er nå kvitt alle lampene i instrumentet nå og jeg må si at det er godt :)

EDIT: Anbefaler alle til å resette inspection lysene selv heretter! Det er såre enkelt. Bare legg Pin 7 i OBD kontakten til jord i 3 sek for oljeskift og 12 sek for inspection så slipper du å betale for det på verksted!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...