Lien Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Skrevet Juni 16, 2006 I dag fikk jeg delene fra Koed. Alpina klistremerkene var ikke så tykke som jeg trodde og i tillegg var de ørlitt for store men det gjør forsåvidt ingenting.. Sentergrillen var i bra stand bortsett fra en liten bulk men den skal jeg rette ut senere.. Begynte med termostaten i dag men da den første skruen knakk skjønte jeg at dette kom til å ta litt lenger tid enn planlagt så jeg justerte håndbrekket i stedet. Dette tok ikke før på 10 hakk, og høyre side tok ikke i det hele tatt. Etter justering tar nå begge fullt på 5 hakk.
Lien Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Skrevet Juni 18, 2006 I dag begynte jeg med termostaten og som jeg fryktet måtte jeg ta av hele huset siden enda en skrue knakk. Skal ta den med ned på jobben i morgen å frese opp igjen hullene. Bilder kommer i morgen.
Lien Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Skrevet Juni 19, 2006 Tenkte jeg skulle ta noen bilder i dag men det er liksom ikke noe å ta bilde av Litt kjedelig for dere men skal prøve å få polert litt og slik så skal jeg ta en del bilder utvendig/innvendig og i motorrom. Termostaten ble installert i dag etter en heftig runde med propanbrenner og grispikk, så nå slår ikke kjølevifta på turbon inn hver gang jeg kjører..
Gunnar Skrevet Juni 19, 2006 Skrevet Juni 19, 2006 Prosjekttrådene er ikke bare for å more oss andre heller, er jo ålright å kunne se tilbake om man lurer på om/når man bytta noe, dersom man ikke holder styr på det på annet vis.
Lien Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Skrevet Juni 23, 2006 Ja i dag fikk jeg i allefall målt forbruket på bilen rimelig bra, og jeg må si at jeg er meget fornøyd! Fylte full tank for 2 uker siden og i dag gikk jeg bensintom med 690 km siden siste fylling. Jeg dro ned på bensinstasjonen og fylte helt mett tank noe som tilsvarte ca. 86 liter (har alltid trodd at tanken har rommet 100 liter siden bensinmåleren har den verdien men så stor er den altså ikke). Dette tilsvarer 1.24 liter pr. mil på BARE småkjøring (maks 2 mil) noe jeg mener er meget sterkt for en så gammel bil med snart 300k på telleren. Skal få lagt ut noen tidsmålinger snart så dere kan sammenligne denne digre flåten mot deres egne biler
Lien Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 I dag fikk jeg justert ventiler. Det jeg reagerte på var at ventilene på innsugssiden var de eneste som ikke hadde riktig mål så jeg tror at den som gjorde det sist gjorde det feil. Merker at bilen har en anelse mindre tikking men det er nok dysene som er de verste lydkildene i denne motoren. Har også fått lakkert varmedekselet på eksosen i sølv farge siden dette var MEGET stygt! Tok noen bilder, men kameraet klikka så jeg får se om jeg får lastet opp noen av de når det er ladet opp igjen.
Muren Motorsport Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 der er det no muffens!! vi fyllde 100 å ett par liter på en slik engang.. saudia arabia tank hette det ja! den på hundre ja, forøvrig er de 85 liter. langt imellom vannhulla i saudia arabia. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05
Lien Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 Dette hørtes noe rart ut. Hvorfor skulle jeg ha Saudi Arabia tank når den er ny i norge? Jaja.. Samma for meg egentlig!
Muren Motorsport Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 førstegangsregistrert i norge altså?? var en vanvitti dyr bil på de tider!! alle jeg har vært borti har kommt fra S.A. bruktimport vel å merke..
Lien Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 Jepp den er førstegangs registrert i Norge 30.04.1984. Du veit ikke hvor mye den lå på i pris da? Det eneste jeg veit er at det var en av verdens dyreste biler den gang..
Lien Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 I følge en kalkulator jeg har så skal ZF4HP22 kassen min med 2.93 diff gi en fart på: 1. gir: 99 km/t 2. gir: 167 km/t 3. gir: 247 km/t 4. gir: 333 km/t Dette er da med 225/45-17" og 6250 på turtallssperre (Er ikke helt sikker på om det er riktig verdi men). Bilens toppfart er oppgitt til 227 km/t så med denne utvekslingen i diffen får jeg et turtall på 4300 r/min ved toppfart noe som er meget pent turtall ved langkjøring i høy hastighet. Jeg skjønner nå at denne bilen ble laget for høyhastighets crusing på auto bahn uten alt for høyt turtall på motoren. Med tuning så kan jo denne bilen gå meget raskt!
Lien Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 Her er før og etter bilde fra varmeskjoldet jeg tok av over eksosen.
Gunnar Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 Hvis den diffen og giringen stemmer, så har den ikke mer enn 1800rpm i 100. Stemmer virkelig det? Synes også det virker urealistisk at den skal ha en teoretisk toppfart på 330-350km/t.. og så er det vel litt rart at den ikke skal klare å trekke mer på rett over 4000rpm i 4. gir (siden den når oppgitt toppfart på 227km/t der)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå