Lien Skrevet Juli 15, 2006 Forfatter Skrevet Juli 15, 2006 Ahh.. Kjørte forbi en VELDIG sliten E23 735i på et verksted i dag og jeg bestemte meg for å stoppe å se over den. Utenpå var det ikke mye å skryte av men inni, joda, der var det et mørk brunt sknninteriør. Det hadde falmet litt i fargen og baksetene hadde noe overflate mugg, men jeg så at det hadde potensial til å bli strøkent. Jeg gikk da inn til verksted eier og det viser seg at det er en bil som det ikke er betalt verksted regningen for. De skulle kaste den i løpet av en måned eller to så jeg kunne muligens få ta deler av den for en MEGET billig pris. Kanskje det endelig blir skinninteriør på meg alikevell da kommer tilbake med oppdateringer..
Lien Skrevet Juli 15, 2006 Forfatter Skrevet Juli 15, 2006 Fikk sydd sammen igjen det originale 745i skinnrattet idag. Det tok hele tre timer!!! Ble bra tilslutt da selv om skinnet på toppen av rattet er ganske så "nuppete"...
///MoePower Skrevet Juli 15, 2006 Skrevet Juli 15, 2006 Alle tiders!! Bra at du har funnet deg skinnseter nå Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe skinnsetene til Dralle her å montere i min bil Har foresten kjøpt meg 745 selv nå Gjennstår bare å hente den, å det skjer neste mandag Gleder meg nå jeg! å jeg tror jeg har grunn til å glede meg og!
///MoePower Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Har du fått de skinnsete nå eller? Ellers noe framgang, eller er det ikke vær å holde på i der heller?
Lien Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Skrevet Juli 20, 2006 Nei det skjer ikke så mye. Mest i planleggingsfasen. Har bestilt chip fra USA men denne blir ikke sendt før 27. Juli. Ellers har jeg endelig fått tak i en boostcontroll som fungerer på akkurat samme måten som TurboXS bare at den koster 1/5 av prisen. Bruker da bare en justerbar avluftingsventil fra Nordberg som er beregnet på pneumatiske systemer. Justerbart mellom 0.3 og 9 bar. VDO turbotrykksmåleren ble sendt fra Kolledvold i dag (utsatt) så da har jeg vell det meste jeg trenger neste uke en gang. Skal montere da så får jeg slenge ut noen bilder Når det gjelder interiøret så har jeg snakket med verkstedeier og de skulle visst nok ringe eieren av bilen og gi han en siste advarsel så skulle de ringe meg opp igjen om når jeg kunne få det. Da gjenstår det bare å se hvor lenge det går Skulle helst hatt det i bilen innen 20. AUgust da det er er 02/Classic treff med Telemarks gruppen i BMWCCN. Bra du endelig har kjøpt bil da. Bilder?
///MoePower Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Har tatt en del bilder ja, men vil vente med å legge ut noe til jeg har henta bilen Da skal jeg ta å vaske og polere den å ta skikkelige bilder for dere Gleder meg! Men den boostcontrolleren, hva kosta den deg, og hvor er den kjøpt? Blir vel litt trimming på meg også når jeg har motoren ute for lakkering både av motor og bil etterhvert. hehe
Lien Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Skrevet Juli 21, 2006 Jeg bestilte den gjennom TESS. Jeg kan skaffe deg delenummeret når jeg får den. Den vil vel koste 220 kroner + frakt.
///MoePower Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Det var da ikke så dyrt! Kan man stille trykken inne i bilen med denne, eller er denne kun sånn at man kan stille ifra motorrom? Må nesten kjøpe meg sånn jeg også, så jeg kan være med i gjenget Edit: Så jo nå at de blir solgt ett industrifirma, så da er det nok ikke slik at man kan stille inneifra..
Lien Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Du kan jo selvfølgelig stille innefra hvis du legger opp slanger og bygger den pent inn i dashbordet. Det jeg skal gjøre er å dra slanger inn gjennom vinduet slik at jeg får justert mens jeg kjører når den skal justeres. Deretter setter jeg den fast i motorrommet når jeg har bestemt meg om jeg skal kjøre 0.8 eller 0.9 bar.
Lien Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Har bestilt meg Luft/Bensin måler fra Ebay og har samtidig fått bekreftet at jeg får det skinninteriøret fra den bilen jeg har nevnt tidligere. Jeg skulle få hele interiøret for 1500 kroner så hvis jeg får det bra har jeg nok gjort et kupp er jeg redd Alt komplett med seter, dørsider og teppe. Kommer tilbake med bilder fra restaureringen av interiøret.
Lien Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Skrevet Juli 30, 2006 Nok en gang skuffet er jeg redd. Bilen ble kastet rett forran øynene mine selv om jeg hadde blitt lovet det interiøret grunnet dårlig kommunikasjon innad på verkstedet som skulle selge det.. Ser ikke ut som at det er meningen at jeg skal få tak i skinninteriør til bilen min gitt.. Har nå fått installert turbotrykksmåler fra VDO. Venter på luft/bensin måler og chip (den ble sendt lørdag, så har den nok midt i uka en gang). Skal utbedre ei plate som målerne skal festes i. Kommer tilbake med bilder (ja jeg veit jeg lover mye bilder men det blir lite). Samtidig hadde jeg et uhell i går natt. Klokken 4 midt i Gjøvik sentrum satt jeg plutselig uten kjølevann på motoren. Fryktet det verste men fant fort ut at det var et t-stykke ut fra varmeregisteret som hadde ryki så alt vannet ble pumpet rett ut på asfalten. Bilen ble kjørt med Falken hjem og det ble fikset i dag
///MoePower Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 "Boostcontroll" fra Nordgren ankom i dag. Da blir det vel skruing da regner jeg med Har du en link til hvor du kjøpte "boostcontrolleren" din? Har så lyst på slik selv også hehe Skal man ha 745, så må man jo nesten stille opp trykket litt når man vet motoren klarer bortimot 500hk kun med chip og boostcontroller!
Lien Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Skrevet Juli 31, 2006 Den klarer ikke så mye. Du kan ta ut nesten 0.9 bar på original wastegate og da har du rundt 350hk. Etter det må du ha en annen wastegate.. Jeg kjøpte ikke ventilen på internett men fikk tak i den gjennom TESS. Bare spør etter Nordgren avluftningsventil med 1/8" tilslutninger. Da skaffer de den til deg PS! Fikk også bensin / luft måleren i dag så skal jeg prøve å lage til ei monteringsplate i morgen.. Mangler lambda til denne men det skal jeg prøve å skaffe på huggeren...
Lien Skrevet August 1, 2006 Forfatter Skrevet August 1, 2006 Har nå laget monteringsplate for de to målerne jeg har. Har muligheten til å ta den ut hvis jeg skal ha to til senere, men akkurat nå har jeg ikke penger. Har også fått koblet opp luft/bensin måleren nå men mangler å koble opp lambdaen jeg har skaffet. Skal avvente om jeg trenger bredbåndslambda eller om jeg kan bruke vanlig.. Ble ikke heeeelt fornøyd med målerne siden turbotrykksmåleren er fra VDO og air/fuel ratio måleren er fra Autogauge. Dette resulterer i at de ser litt forskjellige ut og det blir liksom ikke helt bra syntes jeg da. VDO leverer dessverre ikke air/fuel måler så da må det bli slik.. Bilder og film kommer når bilen er ferdig trimmet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå