Jump to content

Dysetikking


glenng
 Share

Recommended Posts

Det tikker en god del fra dysene på bilen min .. Er det noen årsak / god løsning på dette problemet? Motoren er en M20

Har prøvd å søke på forumet men fant ikke så mye om det :/

Link to comment
Share on other sites

Okei , er lissom litt mer tikking enn det som er normalt tror jeg , men det er jo fint til å leve med.. Koster vell sikkert skjorta for nye dyser også ? det er en c2 alpina motor så det vell sikkert ikke orginale 325i dyser på den heller ?

Link to comment
Share on other sites

Har dysetikking på min og, så vidt det er. Har forhørt meg om det er noe vits å bytte, og det var det visst ikke. Lyden vil nesten garantert ikke forsvinne.

Er en M52 motor dette men, går nok for det samme. Er uansett helt vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! Da er det ikke noe vits i å drive å bytte de delene...

Neonlars: Jeg tok et skrujærn og holdt den ene enden innat dysene og den andre innat øret , hørte da en ganske høy klappring... Gjorde det samme flere plasser på ventildekselet , og da hørte jeg så og si ingenting , bare at kammen sveiv..

Har også hatt toppen til overhaling , bytta da to ventiler og stillte løfterene,så det skal ikke komme så mye lyd fra de tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

jeg fant en måte der du kan høre forskjell på dyse og ventiltikking. hvis du kjører med litt høyt turtall, f.eks 4-5ooo omdr, så slipper du gassen, da vil du høre forskjell. dysetikkinga er kvassere enn ventiltikkinga.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...