glenng Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Det tikker en god del fra dysene på bilen min .. Er det noen årsak / god løsning på dette problemet? Motoren er en M20 Har prøvd å søke på forumet men fant ikke så mye om det :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Det er ganske normalt at dysene tikker. Det er jo en magnetventil som åpner og lukker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw323i Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 mine tikker så mye at det er sikkert rett før de hopper ut den eneste måten du klarer å få vekk tikkinga er vell å bytte dysene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
glenng Posted May 3, 2006 Author Share Posted May 3, 2006 Okei , er lissom litt mer tikking enn det som er normalt tror jeg , men det er jo fint til å leve med.. Koster vell sikkert skjorta for nye dyser også ? det er en c2 alpina motor så det vell sikkert ikke orginale 325i dyser på den heller ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 jo, det er det helt sikkert faktisk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Anders Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Har dysetikking på min og, så vidt det er. Har forhørt meg om det er noe vits å bytte, og det var det visst ikke. Lyden vil nesten garantert ikke forsvinne. Er en M52 motor dette men, går nok for det samme. Er uansett helt vanlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neonlars Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Neon måte du kan høre forskjell på dyse tikking og ventil tikking...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
glenng Posted May 3, 2006 Author Share Posted May 3, 2006 Takk for svar! Da er det ikke noe vits i å drive å bytte de delene... Neonlars: Jeg tok et skrujærn og holdt den ene enden innat dysene og den andre innat øret , hørte da en ganske høy klappring... Gjorde det samme flere plasser på ventildekselet , og da hørte jeg så og si ingenting , bare at kammen sveiv.. Har også hatt toppen til overhaling , bytta da to ventiler og stillte løfterene,så det skal ikke komme så mye lyd fra de tror jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw323i Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 jeg fant en måte der du kan høre forskjell på dyse og ventiltikking. hvis du kjører med litt høyt turtall, f.eks 4-5ooo omdr, så slipper du gassen, da vil du høre forskjell. dysetikkinga er kvassere enn ventiltikkinga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
glenng Posted May 4, 2006 Author Share Posted May 4, 2006 Da får jeg prøve det i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now