sindre Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 Har en e30 som bruker mye kjøleveske. Betyr det at toppen er gåen eller kan det være noe annet? Noen som har noen tanker om saken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 Lekkasje?? Skummer oljen? Skitten kjølevæske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2006 Ikke lalgt merke til noe lekkasje når jeg har parkert på nysnø er den like ny og fin dagen etter. Når det gjelder olja har jeg ikke lagt merke til noe når jeg byttet olje før vintern. Ikke byttet for våren enda. Kjølevæsken har jeg ikke byttet sjekket, må jeg tappe ut litt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 prøv og tapp ut kjøleveska og se om det er olje i den?? så kan du jo også peile oljen om den er hvit\gråaktig er det nok lekasje,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2006 Hvis det ikke er olje i kjølevæske og ikke vann i olja. Sitter jeg bare igjen med lekasje i kjøleanlegget da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 mest sannsynlig ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 vis motoren går som den skal så er det mest sansynlig bare lekasje i kjølesystemet ditt ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2006 Det hender den tenker seg litt om, hoster, hvis man gir gass under 4000 omdreininger. Ellers er den vel god som gull, ihvertfall siden den har gått 280 000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 at den hoster kan være så lite som luftfilter med masse dritt,slitte tennplugger dårlig tennpluggkabler osv... skal jo en del til å få toppen\toppakning til og ryke om du ikke kjører hardt på kald motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MpA Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 visst det er olje i vannet da, men ikke noe vann i oljen? hva kan ha skjedd da? bare lurere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 Ryker det mye hvitt? Da går vannet i eksosen... Og sjekk om det bobler eller "blåser opp i ekspansjonstanken når du ruser litt på motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 Og hva er grunnen til at det bobler? hvis vannet ikke koker, er det bare luft som kommer ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 Og hva er grunnen til at det bobler? hvis vannet ikke koker, er det bare luft som kommer ut? Kjører komp/eksos i vannet. Komptest kan være og anbefale her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE30M3 Skrevet Mai 4, 2006 Share Skrevet Mai 4, 2006 mulig vannpumpa må byttes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2006 ojla mi så fin ut på peile pinnen ihvertfall. Rakk bare å kikke oppi tanken til kjølevæska, ser litt møkkete ut, men jeg vet ikke hvor lenge det er siden den er byttet. Skal sjekke om jeg ser noe bobler i tanken i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå