Gå til innhold

Bmw e30 325 turbo intercooler ( nye bilder 17/6 )


sh0rty^
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder og info om mitt turbo prosjekt som jeg har drivi med i vinter, ting begynner å ta litt form nå, har hatt ute motoren og plukka den helt i deler i vinter.

Info

Blokk:

- Borret like under 0.5 mm og stroket til 2.7l med smidd 2.4tds veiv, 130mm smidde stenparner råder og smidde JE pistons.

- All maskinering/montering av bunndel gjort av Sylinderservice Oslo.

- Planet

- Sveiset olje retur i bunnpanne

- Byttet alt av foringer / pakninger.

- Byttet alle lager

Topp

- Alpina 2.5 topp.

- Planet

- Mira slipt

- Byttet kam axel ( orginal ) + løftere og vippearmsaksler

- ARP Studs

- 6-4 T3 Grenrør

- Turboservice IRX 450 "X-tream" turbo 300 - 450 hk

Eksos

- Hjemmesveiset anlegg, 3 " fra turbo og helt ut.

- 3" - 3" minges.no effektpotte type "apple-racing"

Overføring

- Sachs 318 trykkplate med 4 pucks sinter lamell, skal klare å holde unna 800 NM

Innsprut

- BSE Datasprut ( www.bsmotor.com )

- Oppgradert bosch bensinpumpe som skal klare å gi til 450hk.

- 700cc dyser.

Understell

- H&R Fjærer

- Koni Sport Justerbare dempere

Ja, det var vel nesten alt jeg kom på nå, slenger ut litt bilder også.

Artig med tilbakemeldinger :)

mvh lars olafsen

PICT0040.jpg

Turbo

PICT0016.jpg

Modifiserte rør til oljekjøler

PICT0022.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kult dette her, bilder av resten av bilen også. hvor mye effekt havner du på?

Skal ta noen bilder senere, når det kommer til det med effekt så kommer det jo helt ann på ossen ladetrykk jeg skal kjøre med, men håper jo på å komme opp mot 300 etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra jo!

Ventet deg i garasjen til eksos bygging jeg,men hørte aldri noe.

Men ser jo ut som du klarte deg veldig bra.

Bare litt justering igjen nå da?

Fikk lånt meg et tema apparat mig type no gas, det blei ikke så halvgæærnt :) Er nok noe mer enn justering igjen da, får ikke laga trykkrøra før jeg har fått IC`n fra kimmit. Virker som det tar sin tid. Dessverre. Også har kanskje tormod klart å miste en mutter ned i sylinder nummer 4, så vi venter på et "scoop" til å kikke nedi der :P

Pluggene stod jo ikke i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer den ned så kommer den ut også. Jeg har magnet penn i garasjen du kan prøve med.

Hvis ikke bruk en stål stang av noe slag og hold ett moped svinghul innat.

Bare håpe den skruen er magnetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer den ned så kommer den ut også. Jeg har magnet penn i garasjen du kan prøve med.

Hvis ikke bruk en stål stang av noe slag og hold ett moped svinghul innat.

Bare håpe den skruen er magnetisk.

Har prøvd magnet penn, uten noe særlig til resultat. Men nå kommer faren til tormod med sånn teleskop sett i dag håper jeg, så får jeg kikket nedi der. Faen altså, trengte ikke det her nå på slutten :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit happens,i værste fall kan du jo bare løfte toppen litt,få ut skruen og banke sammen igjen.

Gjør ingenting for pakningen hvis ikke den er kjørt varm.

Men det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer den ned så kommer den ut også. Jeg har magnet penn i garasjen du kan prøve med.

Hvis ikke bruk en stål stang av noe slag og hold ett moped svinghul innat.

Bare håpe den skruen er magnetisk.

Har du ikke sett på McGyver? Der tar han en jernstang og slår den hardt mot et annet type stål. Dette gjør den magnetisk i noen minutter, og det virker faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut detta her. Alle er vist raskere enn meg og:D

Pent bygg. Noen fler bilder av adaptern fra PPF`?

Du som kjøpte tenningsforskyveren min eller?

Takker :)

vel, har vel brukt ca 7 måneder nå, så har vel ikke stressa maks :P Håper på en oppstart neste helg, mangler fortsatt IC fra kimmitsport som bare har tatt en 4 ukers tid snart :roll:

Kan prøve å få tatt noen flere bilder av adapterrøret, virker forøvrig som en solid sak, bra gjort. Og ikke så mange kronene heller. Eneste som er at du må modifisere rør til oljekjøler.

Angående forsyveren så sendte jeg deg en mail, men har ikke fått noe svar der enda, den er solgt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

Modifiseres hvordan. Har ikke oljekjøler på bilen min iom jeg har en b23, så da gjelder sikkert ikke det meg.

Husker ikke akkurat hvordan det var montert på 325'en jeg hadde. Men det er vel nipler i blokka?

Tenningsforskyvern ja..... Trodde jeg svarte på alle mailene ang. den, tydeligvis ikke, hvilken mail var det, og når? Nå er den jo da desverre solgt for den nette sum av 900,- Men jeg tror det er du som har lagt meg til på MSN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. har deg ikke på msn lista mi, det var synd at den er solgt da.

Oljekjøler er jo alltid greit å ha når du turbokonverterer :) Er vel ikke noe problem å få til på b23, er vel bare en slags adapterplate der hvor du feste inn oljefilteret skulle jeg mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er rimelig hektisk på ppf om dagen, kan ha noe med at sommeren er her og at det er mange trimmere som mangler de siste delene for å bli ferdig :D

jeg selv ventet en måned på adapterrøret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...