Gå til innhold

Bmw e30 325 turbo intercooler ( nye bilder 17/6 )


sh0rty^
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir jækla bra det her lars, gleder meg til første oppstart :beer:

:lol:

Venter fortsatt på Intercooler fra kimmit-sport. Får ikke laget trykkrøra før jeg får den. Vurderer en liten prøvestart en av de nærmeste dagene nå, ferdig med å sveise eksos osv. Har bare oppkobling av motor igjen, så hadde vært artig med en prøvestart for å sjekke at alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Var sikker på du snart sto å burna utafor garasjen min nå jeg?

Hehe 8)

Venter fortsatt på intercooleren fra kimmit, har ikke tatt så lang tid, bare rundt 2 måneder :roll:

Forøvrig så har jeg startet den opp, og alt virker greit, ingen lekkasjer osv, mangler bare cooleren så er jeg nok ute å tusler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Liten oppdatering her:

For et par helger siden fikk jeg bilen endelig ut av garasjen og fikk slengt på noen prøveskilter.

Hadde leid prøveskilter for lørdagen, så det ble masse "påtampenskruing" fredagskveld, ble vel litt ivrig etter å ut kjøre :)

Vil forresten takke mosselmann for skru hjelpen på fredagskvelden, og forøvrig så syns jeg det var en god ide å stripse fast fronten da vi fant ut at trykkrøra til cooleren var i veien :P

Var ute å kjørte littegrann, slet litt med ladetrykket, fikk ikke ladetrykk på 1, og ikke før 5500rpm så fikk jeg 0.45 bar på 2 giret. Mens 3 og 4 fungerte greit. Men fikk ikke justert noe særlig da jeg slet med høy varme i motoren, luftet termostathuset flere ganger. Men samme problemet. Begynte å bli sent så vi tok kvelden rundt 4 -5 tida.

neste dag var det opp, vaske litt bil. Ut og kjøre igjen. Uten å ha fått noe særlig greie på kjøleproblemet. Men tempen lå ca litt over normal så tenkte det var greit.

hadde ikke mer enn kommet meg ut av boligfeltet mitt før jeg hadde en e46 330csi? etter meg. Så bare det jo rett ut på motorveien, med etterfulgenes straffing av stakkars motoren min som sleit med høy feber :( Etterhvert så så jeg at temperaturen begynte å bli farlig høy, også kjørte jeg av motorveien så fort jeg hadde mulighet, stoppa, poppa panseret, og da kom det en slags milkshake lignenes blanding opp av ekspansjonstanken min.

Pella toppen fra hverandre, fant ut at toppen hadde sprekt på 4 av lagerbanene til kamakselen.

Men morro var det :)

Mangler topp nå da, og mls pakning så er vi på veien igjen

PM eller ring meg på 93203098

visst du har noe av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert sveising av neste toppen, men vet ikke. Noen som gjør det her til lands da? blir svært dyrt visst jeg må sende den til sverige for å gjøre det.

Skjønner ikke helt hvorfor toppen ikke skal sprekke når man sveiser den unsett, er det fordi det blir mer gods i toppen liksom?

lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...