sh0rty^ Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 ser det blir litt drikking mens du skrur også? det er jo helt på sin plass Ikke rent lite heller det
propan Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Tilleggsopplysning Stemplene er med 130mm råder-derfor er de "høye" fra kryssbolt og opp for å få riktig komp med 81mm slag. Vet ikke helt hvorfor,men har en tanke om at 130mm råder tåler mer enn 135mm,derfor ble det sånn. Husk at orginale stempler gir 7,9:1 med 81mm slag og 130mm råder,disse skal være 8,0:1 med piano. Dvs si de faktisk er "høyere" enn orginal stempel-med orginal veiv og råder tror jeg faktisk dette kunne blitt fine sugestempler også med større ventiluttak. Dvs Lars-at du må frese piano og bruke orginal pakning med disse stemplene hvis alt skal stemme etter det jeg bestillte til meg selv. Du har jo ikke vært så heldig med piano tidligere,men nå som du skal borre etc uansett så få tak i en ny blokk og borr/plan/fres i den. Edit-skriveleif
sh0rty^ Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Skrevet Januar 4, 2007 Ja, var egentlig litt redd for det. Regna med at det kanskje ville bli et problem å kjøre med 3mm mls pakning nå Da er jeg visst på utkikk etter en tom 325 blokk da
R.E.H Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 ja hvordan går dette? kommer vel forhåpentligvis noen oppdateringer snarT? bra prosjekt!!!
sh0rty^ Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Skrevet Mars 14, 2007 ja hvordan går dette? kommer vel forhåpentligvis noen oppdateringer snarT? bra prosjekt!!! Hei! Det går egentlig ganske bra! Glemmer bare å oppdatere prosjekttråden Motorspecs er jo litt endret siden i fjord, en liten liste her: - Smidde JE stempler - smidd 2.4 td veiv - smidde H profil råder fra stenparner i sverige - Sachs 618 trykkplate med 4 pucks sinter - bse Datasprut m/450cc dyser ( http://www.bsmotor.com/?id=bseindex.html - m20 z45 turbokam fra enem.se Er i nordsjøen atm, men alle delene er handlet inn, så nå gjennstår bare maskineringen av blokka, det er det oslo sylinderservice som skal gjøre, og det skal gjøres til uka når jeg kommer hjem. de skal da : - Borre opp blokka - Dreie av rundt 1mm - Montere bunndel ( veiv, råder, stempel ) - Vektjustere og balansere. Skal kjøre med samme turbo som i fjord, håper på å kunne bremse 400hk i første omgang, turboen som blir litt liten nå. Men håper på å kjøre stabilt med 400hk. Det hadde vært morro. Kommer tilbake med bilder i neste uke fra maskineringen. mvh Lars Olafsen
R.E.H Skrevet Mars 14, 2007 Skrevet Mars 14, 2007 høres kjempebra ut:D kom med bilder og oppdateringer da når du evt får tingene tilbake.. noen bilder av bilen?
sh0rty^ Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Skrevet Mars 14, 2007 høres kjempebra ut:D kom med bilder og oppdateringer da når du evt får tingene tilbake.. noen bilder av bilen? Skal ta noen når jeg kommer hjem til uken Lenge siden jeg har oppdatert med bilder her nå. evig lat på den siden
børge Skrevet Mars 24, 2007 Skrevet Mars 24, 2007 har ei blokk som e glass blåst og lakkert vis du e interessert..
sh0rty^ Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 har ei blokk som e glass blåst og lakkert vis du e interessert.. Hei! Bruker fortsatt den gamle blokka, har dreid den av 1mm så den er fin igjen den, skulle være
Ampfiler Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Heisann Shorty! Nå føler jeg meg noob, men har i hvertfall brukt søkemotoren nå. lest igjennom posten din.. Og nå har jeg noen spørsmål. Hva mener du med O-ringet blokk, hva blir gjort i denne prosedyren? Mye dreide du ned på orginale stempler? Mira slipt? må jo spørre, sånn jeg lærte meg audi. Mvh!
Lille Rudi Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 De med kobber paking, me prøvde de på ein sierra is. Fekk de ikke helt tett rundt van kanakene, prøve allslags triks. måtte til med grp a pakkning for å få de til å holde. Er de brugbart på m20 blokk?
sh0rty^ Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Skrevet Mars 29, 2007 De med kobber paking, me prøvde de på ein sierra is. Fekk de ikke helt tett rundt van kanakene, prøve allslags triks. måtte til med grp a pakkning for å få de til å holde. Er de brugbart på m20 blokk? Kommer helt ann på hvor tjukk den er, og hvor nøye du er til å forvarme pakningen før du setter den på. tror egentlig at den alltid vil lekke littegrann, den er ikke lett å få tett
sh0rty^ Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Skrevet Mars 29, 2007 Heisann Shorty!Nå føler jeg meg noob, men har i hvertfall brukt søkemotoren nå. lest igjennom posten din.. Og nå har jeg noen spørsmål. Hva mener du med O-ringet blokk, hva blir gjort i denne prosedyren? Mye dreide du ned på orginale stempler? Mira slipt? må jo spørre, sånn jeg lærte meg audi. Mvh! Hei amp. Oringing av blokk er egentlig såre enkelt, man freser et spor rund alle sylinderne som er f.eks 0.7 mm. Så tar man f.eks en pianotråd som er 1mm og legger i dette sporet, slik at tråden stikker 0.3 mm oppenfor blokken. Så legger man på orginalpakningen som er 1.75 mm. Slik at pianotråden virker som en forsterkning på toppakningen, laddapå§ Mira sliping er et 3 vinklet kutt i ventil og sete. Dreide av 1mm, men hadde fortsatt litt høy komp den gangen.
sh0rty^ Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Skrevet Mars 29, 2007 Fikk det for en fin pris, tror ikke han selger det lenger, jeg måtte spørre pent Men uansett så kjøpte jeg bare "boksen" holder på og lager ledningsnettet selv nå, dyser, tennignsmodul, sensorer, map og trigger giver kommer i tillegg. Så blir jo litt ekstra kostnader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå