BmwTronski Skrevet Mai 3, 2006 Share Skrevet Mai 3, 2006 Jeg skulle gjerne bytta ut høytalerne og evt satt inn en sub, noen her som har noen erfaringer med anlegg i denne modellen? Hva som skal til av hertz og watt for å optimere osv kanskje noen 4x9 bortover langs hattehylla? Jeg skulle helst hatt høytalere i samme størrelse som orginalt, men er ikke helt sikker på de størrelsene, vet noe om det i tillegg til orginal størrelse? og hva jeg får plass til i bagasjerommet av basskasse/størrelse på suberne evt en kicker i skiposerommet som nevnt i et tidligere innlegg? Blir bass bra generelt i en bil som er så "åpen" som denne selv om bagasjerommet er ganske adskilt fra setene? Og hva med når jeg kjører uten taket, blir bassen bra da? Da jeg nettopp bytta headuniten til en pioneer DEH-P9600MP er det tilnærmet lik en skam at den ikke kan spille høyere enn den kan uten at lyden blir ødelagt alle svar tas imot med åpne armer på forhånd takk;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwTronski Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2006 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 4, 2006 Share Skrevet Mai 4, 2006 4x9? går uti fra at det er 6x9 du tenker på? Dette er en pillråten konstruksjon av en høytaler som jeg ikke ville anbefale deg. Sett inn ett ordentlig frontsett. Type 3000kr klassen. Men en ekstern forsterker. Watt har ingen betydning for hvor bra lyd du får i kjerra. Orginalt er jeg ganske sikker på at det sitter 5.25" hvertfall i front. Der har dem fleste høytaler merker noe du kan velge blandt. Er det skipose på cab og? Eventuelt så har du jo ett åpent hull fra bagasjen så da skulle det være mulighet for å greit med bass. Er det helt adskildt mellom cupè og bagasje blir det dårlig med bass selv om du har caben oppe. Er ikke skam at en 9600 spiller ikke gir mere watt til høytalerene dine. Det er mere en skam at en så dyr spiller i hele tatt har forsterker integrert. Fleste som kjøper en så dyr spiller har eksterne forsterkere. Det hadde og vært umulig for en cdspiller å gi mere strøm ut en hva den får inn. Se på tykkelsen på kablene du har til cdspilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brættis Skrevet Mai 4, 2006 Share Skrevet Mai 4, 2006 Jeg hadde to Rockford fosgate subber i min. Det spillte meget bra. Disse forlanger liten kasse, så det går greit å få plass. Oppgrader høytalerne i side panelet med runde to veis høytalere som passer. Gjerne Infinity. De hadde jeg og dette spillte også bra. Kjøp skikkelig komponent sett med seperat diskant og monter fram. Gjerne Infinity her også. (Infinity spiller fint) Eksterne forsterkere er absulut nødvendig.. Subbene vinkles 45 grader mot værandre og plasseres mot skipose hullet. Det er fullt mulig å få bra trykk og fin lyd i cab, men noe av trykket og lydnivået forsvinner når taket er nede.. Bare en ting å gjøre: Overdimmensjonere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 4, 2006 Share Skrevet Mai 4, 2006 Subbene vinkles 45 grader mot værandre og plasseres mot skipose hullet. Ville anbefale å vinkle dem mindre enn 45grader. Siden du fort får problemer med fasen vist du setter dem så mye mot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwTronski Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2006 med tanke på hullet som skiposen går gjennom er det ikke helt adskilt, men hvis jeg setter f.eks en 10" kicker der, ville dett blitt bra? hva med frekvens i forhold til klarhet i lyden på høytnivå /høyt nivå med bass? hvor mye db? blir bra? Og hva slags forsterkere og hvor sterke? http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=587 (foran) http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=424 (bak, riktig størrelse?) ja jeg vet de er billige, men det virker sm om de er bra, har pioneer et bra rykte når det kommer til høytalere? Kondensator? helt blank jeg=S men takk hittil:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwTronski Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2006 Det som er, er at jeg vil kunne ha høy og klar lyd, sånn at det er lyden som fremheves og ikke dunkinga, bass fra høytalere hadde vært å foretrekke, for det er egentlig ganske knotete med basskasse på så liten plass, veit jeg=S Dunkinga er egentlig ikke prioritet nr 1, men jeg vil jo ha det, bare ikke i den grad at det overdøver og ødelegger musikken. også vil jeg jo såklart ikke sprenge høytalerne xD ville det gått bra med f.eks 4 diskanter og 2 basshøytalere istede for basskasse, eller noe i den duren med noen bra høytalere som gir både klar lyd både med og uten dunking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwTronski Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2006 hvordan får jeg opp sidedekselet bak egentlig?:S så får jeg sjekka størrelse på høytalerne bak og satt inn nye, jeg vil tro det er 6 3/4" eller 8", men hjelper lite å vite når jeg ikke vet hvordan jeg skal sette inn de nye uansett:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 5, 2006 Share Skrevet Mai 5, 2006 ville det gått bra med f.eks 4 diskanter og 2 basshøytalere istede for basskasse, eller noe i den duren med noen bra høytalere som gir både klar lyd både med og uten dunking? Mente motsatt der eller? "Bassen" kan du egentlig plassere hvor du vil siden den er vanskelig å retningsbestemme. Diskanten bør du plassere i front. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwTronski Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2006 f.eks... bare jeg kan få klar og høy lyd så den godt utafor bilen selv når motoren går, og ikke blir ødelagt av dunkinga;) da er infinity anbefalt og pioneer høytalere sux? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 5, 2006 Share Skrevet Mai 5, 2006 Ikke vist du kjøper Pioneer PRS dem er nok bedre enn Infinity. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reino Skrevet Mai 5, 2006 Share Skrevet Mai 5, 2006 f.eks... bare jeg kan få klar og høy lyd så den godt utafor bilen selv når motoren går, og ikke blir ødelagt av dunkinga;) Kan noen være snille å oversette dette for meg? Jeg forstår ikke det som står der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mai 5, 2006 Share Skrevet Mai 5, 2006 Tror han mener at han vil ha klar og høy lyd som også høres utenfor bilen, samtidig som motor går. Og ikke for mye dunking fra bassen så det rister i alt.. kanskje det han mener?? bare prøver meg på en oversetting her jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwTronski Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2006 Ja det også, men hvis man bruker noen basskasser, som regel de billige, men ikke alltid, så blir lyden uklar og overdøvet av dunkingen, det vil jeg helst ungå;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwTronski Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2006 Men er det ingen her som vet dimensjonene på de orginale høyttalerne? jeg åpna det nå nettopp men ifølge målebåndet er de bak 12cm, og de foran enda mindre=S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå