Gå til innhold

Trenger desperat hjelp til senking av en E39 FERDIG!


Wunder
 Share

Anbefalte innlegg

Kjære bimervenner, jeg hadde en X5 som som nå er solgt og kjører derfor rundt i kona sin 5'er. Siden det er vår så tenkte jeg at jeg skulle mekke litt på den (var ikke så mye å gjøre på x5'en :) ) Senk, litt felger, en bakrutespoiler og en leppe forann er det jeg tenkte jeg skulle gjøre med den. Leppa og felger er på, bakrutespoileren tørker etter lakkering, senking er gjort fremme MEN bak!!! Jeg har nå prøvd 3 ganger, av med hjul, demperen løsner fysisk fra bilen men ikke f... om den vil ut slik at jeg får byttet fjær. Noen har sagt at jeg må løsne drivakselen? Er det virkelig nødvendig? Leste om en annen her som hadde kjøpt seg 528IA og han senket som bare det. Bilen er forøvrig en 00' 528I. Håper virkelig noen kan hjelpe med en step-by-step beskrivelse, aller helst med bilder, ja jeg har lest og fulgt Haynes manualen men det hjelper ikke. Et siste desperat krampetak gjøres med vinkelsliper om nødvendig :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var lett å bytte bak på alle BMW'er. Byttet på min e-46 nå nylig. Noen få bolter og et stag som satt litt rart til og så løsne beskyttelses dekslet under. Vips så var det bare å ta ut den gamle fjøra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Får du d ikke til ennda?? Er jo bare til og løsne d staget jeg viste dg :wink: Har du prøvt d??

Jepp, har prøvd det staget, sitter like dønn, får vurdere nødløsning neste helg (13. mai) legger eventuelt ut bilder da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde samme jobb før helga på min bil... tok av den bakre øvre bærearma løsnet ledninger til sensorer og tok hele sullamitten ut :D og vips så var bilen min 5 cm lavere :D

Er jo akuratt dette jeg prøver å si :wink:

Kan ikke forstå hvorfor han ikke får ut demperen :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde også dette igår, trenger ikke ta ut hele bærearmen engang.

løsnet den i ytterkant, tok av bremsecalipperen, løsnet kontakten til abs'en som ligger gjemt bakom plast dekselet så klarer du fint å lirke de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen i h.... gutta, er jeg komplett idiot eller har jeg en helt annen bærearm enn dere? jeg har skrudd på bil siden jeg var 15 og har byttet det som er av slitedeler på diverse bilmerker også to motorbytter så jeg regner meg selv som rimelig kompetent. Er det noen i det hele tatt som har noen bilder i prosessen? Skal som sagt gjøre et forsøk neste helg, får jeg det ikke til da så blir det vinkelsliper :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ikke godt å si, du! :lol:

Hvis du ikke gidder å lufte bremser etterpå, skrur du av bremsecalipperen fordi bremseslangen ligger i veien.

Ledningen til ABS føleren har en kontakt som ligger gjemt bak plastdekselet du ser den går inn under. Dra ut denne, og løsne ledningen fra diverse holdere og clips så den henger rett ned fra hjulnavnet.

DEL NR 18, løsner du ytterst, altså på navet.

Husk at du bør være 2 stykker for å få til dette.

En mann må dra navet nedover, og samtidig presse bærearmen (del nr 18 ) oppover og bakover.

Den andre klarer å lirke ut demperen.

bak_oem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...