Gunnar Skrevet Mai 4, 2006 Share Skrevet Mai 4, 2006 Har noen her inne forsket på om en låsebolt og fire vanlige bolter i hver felg kan gi merkbar ubalanse? Låseboltsettet mitt, som jeg har en bolt i hvert hjul av, er bolter med veldig lavt hode, så de sitter et stykke lenger inne enn de vanlige boltene og er altså mindre og sannsynligvis lettere. Nå er det selvfølgelig ubalanse langt ute på felgen/dekket som vil gi størst utslag, men har noen testet noe rundt dette tidligere? Kom bare akkurat til å tenke på det, siden jeg sliter litt med noe vibrasjoner rundt 80-110km/t. Kanskje jeg må teste å bytte ut de fire boltene i morgen bare for moroskyld.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 4, 2006 Share Skrevet Mai 4, 2006 Hmm... mulig mulig... Men er jo mange andre variabler som kan gjøre at en bil rister ved de hastighetene. Men men.. Du får gjøre som du sier: ha den moroa i morgen, og teste det hele ut Rapporten blir interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mai 4, 2006 Share Skrevet Mai 4, 2006 Tror ikkje du vil merke noen få gram så langt innpå navet nei.. Men nå er nå engang E34 VANNVITTIG! følsom for slitte forstillingsdeler da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Mai 4, 2006 Share Skrevet Mai 4, 2006 Jeg har låsebolter på min og har ingen vibrasjoner i det hele tatt men nå er jo alt av forringer bytta oxo da... syns oxo det høres høyst usannsynlig at det noen få gram så langt inn ska ha noe å si...tviler...men sjekk å gi en tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 5, 2006 Share Skrevet Mai 5, 2006 risting i BMW'er er jo ikke akkurat noe ukjennt problem... skal ikke utelukke det, men det høres i alle fall usansynelig ut at boltene skal ha noe å si... men men.. mulig jeg tar feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 5, 2006 Share Skrevet Mai 5, 2006 Jeg tviler sterkt på at det skal ha noen betydning. Jeg har kjørt med 3 bolter både på min Passat og på min samboers Renault i lang tid, og har ikke merket noe eller hatt noe problemer med dem. Men du kan jo som du nevner bare teste å sette inn en vanlig bolt. Det er jo kjapt gjort. Er alle foringer etc i bra stand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2006 Ja, det meste som slites av betydning er byttet, bortsett fra endeleddene. Har hatt delene liggende evig lenge, bare aldri fått ræva i gir og bestilt hjulstillingskontroll. Har egentlig hatt litt antydning til risting alltid, men det er mindre med vinterhjulene. Uansett vanlig E34-problem dette her, som ingen har noen gode fasitsvar på heller. Har ihvertfall byttet dempere, fjærer, traversforinger, bærearmer (foran), casterstag m/ foring, støttestag foran, mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Mai 5, 2006 Share Skrevet Mai 5, 2006 Meget usansynelig så langt inn på hjulet, har du tatt firehjulskontroll pån a ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå