Gå til innhold

Senkefjærer til E39, 19" felger.????


Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

Har bestillt meg 19" felger/dekk (235/35-19) til min 523i (E39) og ser meg nå nødt til å senke bilen min.

Har ikke råd til komplett senkesett (brukte budsjettet på felgene/dekkene), så jeg skal kun skifte fjærene.! Har lest litt rundt her og sett at man kan senke 40mm uten å bytte støtdempere, så planen er å senke den 40mm.! Spm mitt er da: Hvor får jeg tak i senkefjærer som senker 40/40.?? Finner bare 40/20 (senker disse 40 mm forann og 20 mm bak, eller omvent.?) Og hva vil bli penest på bilen min.??

Takker og bukker for forslag.!!

Ser forresten på GS de selger 50/50 mm, hva vil/kan skje hvis jeg monterer disse med org. demper.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40/20 er greit nok vis bil din skal funke noe serlig uten att man må bremse for ver homp. jeg har 60/40 dette synes jeg er litt for lavt men dette blir finest.

du går til OSBILDELER de kjører kapanje på dette ut mai 8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 er orginalt høyere foran enn bak så 40 senk foran og 20 bak, jevner ut denne forskjellen, når det gjelder 40/40 senk så har jeg hørt at fjærene som skal være bak i dette settet er stivere og at det vil også jevne ut forskjellen. Tommelregelen er vel at senk over 40mm burde medføre bytting av demper og det burde du hvis du vurderer 50/50 senk, vandringen til demperen blir kortere med så mye senk og er ikke laget for det rett og slett. Skal du senke børsa bak så vennligst skriv ned nøyaktig hva du gjør og da gjerne step by step bilder for jeg sliter noe j.... med det (se egen tråd) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=21685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du senke børsa bak så vennligst skriv ned nøyaktig hva du gjør og da gjerne step by step bilder for jeg sliter noe j.... med det (se egen tråd)

Senka min e39 sjøl, så har du spm så kan du spørre! kan jo hende jeg husker noe av prosessen :D

Jeg har 40/20 på min e39 og dette holdt lenge... nå er det ikke lenger klaring mellom dekk og kanten på hjulbua, hverken foran eller bak! har 235/35 på 19" felg foran og 255/40 på 19" felg bak... måtte valse litt, men ellers gikk det fint! husk på at du er NØDT til å få plass til store felger på en e39... store hjulbuer må ha store hjul! 18" blir i minste laget synes jeg. ser du har bestilt 19" og da kan jeg anbefale 40/20(forøvrig kan det nevnes, siden du spør, at det er 20mm senk bak og 40mm foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senka nettopp min 50/50 og er meget fornøyd med resultatet.

Men jeg hadde org sportsunderstell, så da er d korte dempere org.

Men han jeg snakkte med på GS sa di hadde montert 50/50 på MANGE org dempere og dette gikk fint. Men vil jo tro du korter levetiden noe, og da demperene er en svakehet fra før, så får jo dette bli en vurderingsak for deg.

Kan jo evnt kjøpe nye korte dempere når du må skifte etter en stund :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar... Ser at dere anbefaler 40/20 senk, og at dette skal være nok til at dekket går opp til hjulbuene (noe jeg er ute etter), men målte i dag med målbånd fra hjulet (org hjul 225/60-15) og fant ut at det er ca 50-60 mm ifra dekk til hjulbue.!!!!

Skal vente til jeg får montert på ny-felgene/dekkene (Carllsson 235/35-19)å se hvordan det blir før jeg bestiller senkefjærer..

Skal legge ut bilder før og etter..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...