Gå til innhold

Etterfylling aircondition

Share

Anbefalte innlegg

Dårlig effekt i AC-en min, så...

Noen som vet om noen greie steder i Drammen/Oslo-området som etterfyller? Kan jo velge et sted på måfå ut i fra telefonkatalogen, men hvis noen vet om et sted hvor de er rimelig greie å ha med å gjøre, så skrik ut! :lol:

Hva er forresten en grei pris på dette? Har hørt alt fra 1000-4000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyllte opp a/c på en Mondeo jeg hadde for noen år siden. Da gjorde jeg det bare på Buskerud Bilsenter ved gamle Kjellstadbommen, for jeg bor rett ved. Husker ikke hva jeg betalte, men hvis jeg ikke husker feil så koster 1kg kuldemedie ca 1000kr.På min bil var det plass til 740g eller noe... så tar de vel litt for jobben også. De tapper jo anlegget først, og så fyller på helt nytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde dette i går hos bmw-verksted. Fylling, lekkasjetest og vakuumtest kom på 2000. Dyrt. Var 300g på anlegget, skulle være 850g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde dette i går hos bmw-verksted. Fylling, lekkasjetest og vakuumtest kom på 2000. Dyrt. Var 300g på anlegget, skulle være 850g.

Tror ikke 2000 kr er så veldig dyrt men tror nok att "spesialister" er rimeligere enn BMW verksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt 1500,- ved et par anledninger hos en ex-BMW forhandler. Dette var et vårtilbud de hadde.

Kan tenke meg at mellom 1500-2000,- er en normal pris for fylling av anlegget.

Jeg var forresten innom Bavaria i dag og kjøpte nytt tørkefilter til A/Cen. Satser på å få fylt gass på anlegget neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du klima på bilen din? Har det på min, sist så fyllte de på 1,4 kg. Betalte bare for 1,2 kg og det kosta 1400.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du klima på bilen din? Har det på min, sist så fyllte de på 1,4 kg. Betalte bare for 1,2 kg og det kosta 1400.-

Ifølge Autodata er det tre systemer, ett krever 1,2kg, ett 1kg og ett siste 850g. Har klima og a/c funker bare svært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

@ Hagenisse: Fant du noen i Oslo/Akershus?

Sliter med det samme selv, hadde bilen på service hos Autozentrum på Gardermoen, men de hadde ikke gammelt nok utstyr til å fylle på en så gammel bil. (92/325)

Hadde vært fint med litt kjøling før man legger ut på ferietur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver m service på ac på landbruks maskiner, å bare gassen 134a koster litt over 600kr kiloen,så kommer olje og timer i tillegg! så er ikke rart at det koster litt med service på ac!

tørkefilteret behøver du absolutt ikke bytte vær gang ac anlegget har vært åpent, det er bare å vakumere litt lenger!

har bare så jeg får fylt 134a da..

hagenisse: kan ha på sporings veske når du fyller oppigjen ac- systemet ditt så ser'n hvor lekkasjen er :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...