Gå til innhold

Hvordan sjekke om bilen er rammeskjeiv??!


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Har kommet over en krasja BMW E24 635i jeg kanskje skal kjøpe å bygge opp igjen.

Det jeg lurte på:

Hvor får jeg sjekket om bilen er rammeskjeiv?

Hva koster denne sjekken?

Å hva koster det evt å rette opp ramma igjen?

Fronten er knust på den..

Den krasja under kappkjøring her i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er i noenlunde kjørbar tilstand, så ville jeg fått tatt en firhjulsmåling fra et verksted som har noenlunde avansert måleapperat.

Mener et rimelig nytt apperat skal kunne fange opp hvis ramma er skjev. Har 3D apperat på jobben som er rimelig avansert. Brukte nå hvertfall dette på sjefen sin kollisjonsskada Camry.

EDIT: Ser ikke ut som den bilen er i særlig kjørbar tilstand da... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dær var helt knust. Den klarer du aldri å rette.. Det vil bli billigere å kjøpe et pent objekt. Var jo knekk i torpedoveggen og venstre framvogn var jo bøyd nedover.. Var ikke det dær en 628???

Hørt om å bytte hele dempertårnet og innerskjermen (e), ytterskjermene, frontplate + litt diverse småting der frammi eller eller? :roll:

Nei, det er en 635i, jeg hadde kontakt med fyren før han krasja den.

Skal ikke se bortifra at den orginalt har vært en 628i, men nå står det i allefall en 635i motor i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dær var helt knust. Den klarer du aldri å rette.. Det vil bli billigere å kjøpe et pent objekt. Var jo knekk i torpedoveggen og venstre framvogn var jo bøyd nedover.. Var ikke det dær en 628???

Hørt om å bytte hele dempertårnet og innerskjermen (e), ytterskjermene, frontplate + litt diverse småting der frammi eller eller? :roll:

Vet du hva blekket i en 6-er koster nytt??

Bare sånn til opplysning før du bestemmer deg for å kjøpe:

Frontstykke: 8.284,07

Skjermer: 6.452,08 pr. stk.

Innerskjerm: 3.858,65 pr. stk.

avstiver innerskjerm: 2.284,28 pr. stk.

Dette er da blekk for 33.474,09,-...........

Åsså ma du helt sikkert ha ny fanger framme og den består av minimum 3 deler:

Høyre side : 3.337,67

Midta : 5.747,90

Venstre side: 3.337,67

Så det ryker: 12.423,24 der også, PLUSS frontspoiler og lister osv......

Tenk litt på det før du bestemmer deg, 6-serie karr. deler er EKSTREMT dyrt og finnes ikke hos Veng eller noe slikt, kun orginalt hos Bmw.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til opplysning før du bestemmer deg for å kjøpe:

Frontstykke: 8.284,07

Skjermer: 6.452,08 pr. stk.

Innerskjerm: 3.858,65 pr. stk.

avstiver innerskjerm: 2.284,28 pr. stk.

Dette er da blekk for 33.474,09,-...........

Åsså ma du helt sikkert ha ny fanger framme og den består av minimum 3 deler:

Høyre side : 3.337,67

Midta : 5.747,90

Venstre side: 3.337,67

Så det ryker: 12.423,24 der også, PLUSS frontspoiler og lister osv......

Tenk litt på det før du bestemmer deg, 6-serie karr. deler er EKSTREMT dyrt og finnes ikke hos Veng eller noe slikt, kun orginalt hos Bmw.....

Bare for å være litt nysjærrig Csiturbo. Hvor finner en slike priser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda delene går helt fint å skifte, er klar over det og har gjort det selv flere ganger... Også må det hele lakkes etterpå..

Var priser der i området jeg så for meg nemlig... I tillegg til at det er en del rust på bilen i utgangspunktet. Men interiøret er visstnok pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt nysjærrig Csiturbo. Hvor finner en slike priser?

Det finner du på Gs Bildeler sin hjemmeside.... Men du er avhengig av å ha ETK på dataen eller bruke RealOEM for å finne fram delenummerne for å søke med de på GS siden.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det kommer til å bli dyrt! Men er villig til det uansett!

Jeg er villig til å selge både lettmotorsykkelen, crossern, de 2 andre bilene jeg har (kanskje E23`n også?) + en masse deler for å få råd til det første steget: reprasjon/oppretting! Å det får jeg råd til hvis jeg bare vil!

E24 er drømmebilen min etter 3.0 CSi! Og jeg hadde sikkert brukt over 100 000kr på E23`n min før den en gang ville vært ferdig!

For å si det mildt: Jeg lever av de gamle litt sjeldne BMW`ene.

Har holdt på med motoriserte ting fra jeg var liten, og vil bare påpeke at alle pengene mine går med til det som har med motor å gjøre! :wink:

Så jeg er villig til å bruke masse penger på å reparere den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda skjønner det.. Men da har jeg en idè:

Kjøp denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

Også kjøper du den vraka som står her i tromsø, og flytter over delene som mangler!!! :)

Eller denne som er relativt pen (og hel) vil bli like billig: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... me=nordbil

Tenkte på den øverste der, men er litt mye rust.. I såfall om jeg hadde kjøpt begge bilene, så hadde jeg flyttet fronten fra den du henviser til, over på den her i tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare for deg å kjøre på.... Blir du ikke skremt av disse prisene er det ingenting som stopper deg! :lol: Så hvis du kan selge biler/mopeder for 100 - 120k så er det bare å fyre løs og du kan bygge deg en skikkelig lekker bil!! 8) Men den burgunder røde som var linket til her var jo nokså pen og med fin pris da... jeg ville sett på den som et bedre alternativ for jeg vil tippe at du kommer til å bruke minst 60k på kun løse deler til den kræsja 6-ern for å få det strøkent igjen... Åsså kommer arbeidet + lakkering oppå der igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...