Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heis opp fronten(begge fremhjul) og stram på den mutteren og skruen oppå snekka...

Sånn fikset jeg min hvertfall ;)

Skrevet

Sitter en justerings skrue med kontramutter oppå styresnekka.

Løsne kontramutteren, og skru justerings skruen utover.

Pass på at du ikke strammer for mye slik at snekka "kniper" ved fullt rattutslag.

Skrevet
Heis opp fronten(begge fremhjul) og stram på den mutteren og skruen oppå snekka...

Sånn fikset jeg min hvertfall ;)

Genialt! Skulle akkurat til å legge inn tråd om det på min bil og :)

Skrevet

Går fint å skru på den så fort du åpner motorrommet... snekka er like under bremsevesken om jeg ikke husker feil...

Skrevet

Kikket på det nå og det så ganske greit ut. Men hvorfor må man løfte opp framhjulene egentlig? Og når den skal justeres, bare fortsetter man å skru den utover helt til dødgangen nesten er helt borte?

Skrevet

Fant en god DIY her som gjelder de fleste modeller.

Edit: Her sies det at man skal stramme justeringsskruen, ikke skru den utover. Hva sier du Kaptein Vom?

Skrevet
Løsne kontramutteren, og skru justerings skruen utover.

Pass på at du ikke strammer for mye slik at snekka "kniper" ved fullt rattutslag.

Bør nok skrues innover!!

Og den skal ikke knipe på MIDTSTLLING...

Blir mer slakk jo mer du svinger.

Skrur du til du ikke har slakk ved fullt utslag så sliter du!!

Skrevet

Og den skal ikke knipe på MIDTSTLLING...

Blir mer slakk jo mer du svinger.

Skrur du til du ikke har slakk ved fullt utslag så sliter du!!

Da bare strammer jeg den helt til jeg kjenner at det blir ørlitt kniping på midten?

Skrevet
Da bare strammer jeg den helt til jeg kjenner at det blir ørlitt kniping på midten?

Jepp, også pittelitt tilbake igjen. :)

Bare husk at noen ganger så følger senterskruen med når du trekker til låsemutteren igjen.

Greit og bruke fastnøkkel så du kan se om den gjør det, og eventuellt holde senterskruen i posisjon mens du drar til.

Skrevet

Kan være greit å stramme en kvart omdreining eller noe, ta med seg verktøyet og ta en prøvetur og evt stramme mer. Du merker når det er strammet for mye ved at bilen blir tung på rattet rundt senter dvs. at tannhjulene "klyver" som vi sier på denne delen av landet. Styringen vil også bli rar og bilen vil spore hvis det er strammet for mye. da er det bare å slakke opp litt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...