capet Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Lurer på hvordan man kan få vekk slakk i styresnekke? håper noen kan svare meg på d
NSS Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Heis opp fronten(begge fremhjul) og stram på den mutteren og skruen oppå snekka... Sånn fikset jeg min hvertfall
Kaptein Vom Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Sitter en justerings skrue med kontramutter oppå styresnekka. Løsne kontramutteren, og skru justerings skruen utover. Pass på at du ikke strammer for mye slik at snekka "kniper" ved fullt rattutslag.
Lien Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Heis opp fronten(begge fremhjul) og stram på den mutteren og skruen oppå snekka... Sånn fikset jeg min hvertfall Genialt! Skulle akkurat til å legge inn tråd om det på min bil og
capet Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Skrevet Mai 7, 2006 Men kommer man til under bilen eller er d bedre å komme til ovenfra?
NSS Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Går fint å skru på den så fort du åpner motorrommet... snekka er like under bremsevesken om jeg ikke husker feil...
Lien Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Kikket på det nå og det så ganske greit ut. Men hvorfor må man løfte opp framhjulene egentlig? Og når den skal justeres, bare fortsetter man å skru den utover helt til dødgangen nesten er helt borte?
Lien Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Fant en god DIY her som gjelder de fleste modeller. Edit: Her sies det at man skal stramme justeringsskruen, ikke skru den utover. Hva sier du Kaptein Vom?
Ballder Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Løsne kontramutteren, og skru justerings skruen utover.Pass på at du ikke strammer for mye slik at snekka "kniper" ved fullt rattutslag. Bør nok skrues innover!! Og den skal ikke knipe på MIDTSTLLING... Blir mer slakk jo mer du svinger. Skrur du til du ikke har slakk ved fullt utslag så sliter du!!
Ballder Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Edit: Her sies det at man skal stramme justeringsskruen, ikke skru den utover Se det du.
Lien Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Og den skal ikke knipe på MIDTSTLLING... Blir mer slakk jo mer du svinger. Skrur du til du ikke har slakk ved fullt utslag så sliter du!! Da bare strammer jeg den helt til jeg kjenner at det blir ørlitt kniping på midten?
Ballder Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Da bare strammer jeg den helt til jeg kjenner at det blir ørlitt kniping på midten? Jepp, også pittelitt tilbake igjen. Bare husk at noen ganger så følger senterskruen med når du trekker til låsemutteren igjen. Greit og bruke fastnøkkel så du kan se om den gjør det, og eventuellt holde senterskruen i posisjon mens du drar til.
Jan e34 Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Kan være greit å stramme en kvart omdreining eller noe, ta med seg verktøyet og ta en prøvetur og evt stramme mer. Du merker når det er strammet for mye ved at bilen blir tung på rattet rundt senter dvs. at tannhjulene "klyver" som vi sier på denne delen av landet. Styringen vil også bli rar og bilen vil spore hvis det er strammet for mye. da er det bare å slakke opp litt igjen.
Ballder Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Noe som er lett og kjenne om bilen er oppjekket foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå