Hakon Skrevet Mai 7, 2006 Share Skrevet Mai 7, 2006 jeg sier ikke at politiet ikke skal gjøre jobben sin, men når man det handler om sinsforvirrede mennesker som tyr til slike hastigheter for å komme seg unna må politiet bruke andre metoder for å fakke lovbryteren. ofte unge mennesker som har hele livet forran seg.. surt å dø på den måten... selvsagt skal politiet ta kriminelle mennesker som prøver å stikke av, men der og da må de ta en avgjørelse på om det er lurt å følge etter i et tempo som gjør at slike ting kan skjer. jeg mener i alle fall det er bedre at folk stikker av en at de mister livet på en slik tragisk måte. Om det er så viktig å få tatt han som stikker av klarer de nok å gjøre dette på en litt lurere måte. Politiet er proffene, vi er det ikke og derfor er det politiet som må ta ansvar her. å måtte bøte med livet fordi man ikke stoppet i en kontroll er helt tragisk. at politiet ikke løste dette på en annen måte er hårreisende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 7, 2006 Share Skrevet Mai 7, 2006 Nå fikk plutselig betegnelsen "proff" en ny mening for meg..neida..hehe...bare måtte.. Hørte om denne saken på nyhetene i sta, og de sa at sykkelen var stjålet. Så hvis ikke politiet hadde fulgt etter, så hadde sikkert noen stelt seg på bakbeina og skreket at "politiet ikke gjør jobben sin", så uansett hadde det endt med bråk! Men selvfølgelig, "alt" er bedre enn at menneskeliv går tapt! Det er mye mulig at hvis man er hyggelig mot politiet, så er de hyggelige tilbake, men kjære dere: VIS MEG HVOR JEG FINNER DISSE!!! Altså, jeg har blitt stoppet mer enn en gang, og jeg har vært i kontakt med et flertall betjenter her i Fredrikstad (nei, ikke i kriminell sammenheng), og jeg har aldri opplevd deres oppførsel som hyggelig! De har vært spydige, frekke og provoserende og absolutt ikke hjelpsomme, og hvis man prøver å påpeke/kommentere dette så graver man jo bare sin egen grav... Neida jeg tar ikke alle over en kam Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 han var dø da. men ble gjennopplivet på stede av han som kom rett bak ffor han var lege.hjelmen han var knust og greier.stygg sak det der var helikoptere etter han også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 Til alle dere som er så imot at politiet følger etter: Skulle likt å høre hva slags kommentarer dere hadde kommet med om det var deres bil eller motorsykkel som var stjelt, og dere fant ut at politiet avbrøt fordi tyven kjørte for fort! Morotsykkelisten har selv valgt å stjele, stikke fra purken og ødelegge seg selv. Jeg synes faen ikke synd på kødden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 Til alle dere som er så imot at politiet følger etter:Skulle likt å høre hva slags kommentarer dere hadde kommet med om det var deres bil eller motorsykkel som var stjelt, og dere fant ut at politiet avbrøt fordi tyven kjørte for fort! Morotsykkelisten har selv valgt å stjele, stikke fra purken og ødelegge seg selv. Jeg synes faen ikke synd på kødden! Helt enig.. Hvor stor økning i tyverier o.l. ville vi ikke fått hvis det var slik at politiet avbryter alle biljakter som foregår over fartsgrensen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 Til alle dere som er så imot at politiet følger etter:Skulle likt å høre hva slags kommentarer dere hadde kommet med om det var deres bil eller motorsykkel som var stjelt, og dere fant ut at politiet avbrøt fordi tyven kjørte for fort! Morotsykkelisten har selv valgt å stjele, stikke fra purken og ødelegge seg selv. Jeg synes faen ikke synd på kødden! Helt enig.. Hvor stor økning i tyverier o.l. ville vi ikke fått hvis det var slik at politiet avbryter alle biljakter som foregår over fartsgrensen? Jeg tror dere begge mangler en viktig opplysning i denne saken - det var helikopter i lufta som fulgte med motorsyklisten (ihvertfall i følge et par av artiklene jeg har lest) - hva er da argumentasjonen for å ha en bil i 114 i 60-sona etter ham? Ellers er jeg prinsippielt enig - hvis politiet skulle droppa alle jakter så fort det går litt fort hadde det ikke blitt tatt noen som helst her i landet, men har man helikopter i luften finnes det vel ingen grunn for å drive slik hasardiøs jakt, selv om jeg forstår godt at det frister... hadde storkosa meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 Ett helikopter kan jo kun observere, er politifolkene på bakken i bilene som må stoppe og "fange" forbryteren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 Synes politiet er relativt snill med meg ihvertfall.. Har fått skikkelig kjeft i steden for fem-sifret bøter flere ganger.. Det synes jeg er barmhjertelighet.. (Har faktisk aldri fått bøter, men har blitt stoppa flere ganger, og nei, jeg har ikke store bryster...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2006 men å ligge i så store hastigheter i tettbebygde strøk så er det latterlig, hvertfall når det er helikopter i lufta. men ang denne saken så er det jo ikke bare han som stjal sykkel som er innvolvert. Ene guttungen ytterst i gate mi satt i bilen han traff. Han fikk heldigvis bare ett blått øye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 en kamerat kjenner han delvis, og hadde fått hørt av noen som var på sykehuset at han hadde brekt nakken på 3 steder, må ha stålplate i ansiktet og diverse andre mindre hygglige saker. Alt dette for en 750(?) til +- 100000 ? Synes politiets oppførsel er todelt, at de følger etter han viser at man ikke bare kan stikke unna uten at det får konsekvenser, men at man følger etter i 114km/t i 60sona på en vei med mange syklister, barn o.l er bare for drøyt. Burde fått konsekvenser for politiet også, går ann å tenke litt langsiktig. Alt fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå