Gå til innhold

bygge om 318is til 325???

piggens
 Share

Anbefalte innlegg

har litt lyst å bygge om min 318is til en 325...E36 jeg har....noen som har peiling på hva som må byttes og forsterkes og ellers?....og sånn ca hva det kan komme til å koste?...tenkte på å gjøre mesteparten av jobben selv...bytte motor og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkel jobb egentlig. Bytt helst alt understellsmessig fra 325i, så slipper du unna med rette utvekslinger osv... Kaross trenger ikke ekstra avstiving, ei heller trenger du å bytte hovedsylinder og bremsekraftforsterker.

Mye er likt bremsemessig og understellsmessig. Men du skulle ha spesifisert om du hadde sedan/touring/coupe og hvilken årsmodell. Dette fordi bremsene for eksempel er like på de fleste modeller, men unntaksvis noen få 4-sylindrede modeller av eldre generasjon E36 såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt lyst å bygge om min 318is til en 325...E36 jeg har....noen som har peiling på hva som må byttes og forsterkes og ellers?....og sånn ca hva det kan komme til å koste?...tenkte på å gjøre mesteparten av jobben selv...bytte motor og slikt...

Hva er poenget? 325i ligger ikke akkurat sååå mye høyere i pris enn 318iS i dag. Kanskje bedre/enklere å selge isbilen og kjøpe en original 325i ? Just my thoughts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lett er det å få tak i en 88->90 mod 2dørs 325 facelift til 30k, som er i vettug stand? DET har jeg problemer med å finne.

Derfor bygger jeg om min...

Pedi: Er det noe forskjell på bremsesystemet på 4dørs 88 mod 318i til 325i?

Tenker på hovedsylinder, rørdim osv?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...