Gå til innhold

Litt valsing må til, men hvordan?


Sevenord
 Share

Anbefalte innlegg

Tror nok det går fint, husker eg slo ganske bra noen steder..men et godt tips kan være å bare ta en slipe rondel på boremaskinen og slipe "hull" på lakken på buen, slik at når kanten bretter seg inn så kan den ikkje ta med seg et stykke av lakken viss en skulle være skikkelig uheldig..viss du forstår hva eg mener? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner, godt tips det :) Fikk ikke tid til å gjøre noe i kveld... Må nesten få til noe i morgen, da bilen er umulig å kjøre med =/ Må se om jeg hever den bittelitt bak og prøver å bøye inn den flensen... Prøver sistnevnte først, med førstnevnte som midlertidig nødløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er hobby mekk du ska gjøre, kan du bruke eit rør i passe dim, legge mellom hjul og skjermkanten og kjøre frem og tilbake, dette gjorde eg på ein gammel golf 1 gti som var senka 95mm fremme og 80mm bak, hadde da 7.5x15" felger ET25 og 195-45/15.

Blei faktisk meget bra.. :clap:

Standard stor maglite gjør susen... Har gjort det jeg oxo. blir ganske bra.

Ellers har jeg en kammerat som la en 2x4" på innsiden av hjulbuen, bandt et tau i å festa på hengerfestet til en annen bil, så var det bare å dra hele skjermen forsiktig ut... Ser på det som litt mer riski men det gikk nå da greit med han :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg er mektig imponert over fantasien til folk :) Jeg blir å ta bilen på ett verksted i morgen ilag med en kompis.. Han mente de hadde utstyr for litt enkel "valsing", så vi får se hvordan det går...

Evig takknemlig for tipsene så langt ivertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke være lurt å kappe opp denne kanten i flere småe deler? Blir vel nødvendigvis lettere å presse den inn da (siden den er i en bue og står i spenn). Eller vil dere fraråde meg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å oppdatere med hvordan det ble gjort: Som tipset om her, så brukte vi en trekloss og en skrutvinge. Resultatet ble at falsen ble klemt inn, og selve buen presset litt utover, slik at nå subber det ikke under normal kjøring ivertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...