Gå til innhold

Hjelp ang. frontfanger...!


acewolf
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kræsjet med min e36 316, har fått TAK I NY FANGER, men når jeg satte den på ble d litt skeivt.

De to firkantene som sitter på vangen som igjen holder fangeren oppe er de til å justere fram og tilbake???

Ser nemlig sånn ut, og hvordan gjør jeg d?

skru de rundt eller.no??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At når du skriver "HJELP!!!", så vet ikke jeg om du har satt hodet ditt fast i en krukke, om du har kjørt deg vill på Finnmarksvidda, er blitt kidnappet, eller om du rett og slett har krasjet bilen din og sliter med noe med fangeren din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. sant sant ;)

Men også derfor det er irriterende at man må klikke seg inn her (noe jeg gjorde) og finne ut at det ikke er noe av interesse..

1. Fornuftige trådnavn/overskrifter - Forsøk å skrive fornuftige og fortellende overskrifter på tråder dere lager! Hjelp!! eller lignende sier ingenting om hva du vil ha hjelp med. Det gjør at mange unødig må klikke seg inn på tråden din, samt at det ikke er sikkert at de som faktisk kan hjelpe deg sjekker den.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1547

EDIT:

prøver ikke å være pedantisk, men er bare så irriterende.. :/

Ellers, lykke til med fangeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du snakker om er sk. crashbox-er, og på eldre modeller var de slik du snakker om. Fangeren er festet i et rør som kan skyves inn i et annet, så å si. Dette tar opp en del krefter når du krasjer, og sparer støtfanger/karosseri opp til en viss grense. Tror de bør byttes hvis de har blitt deformert, men du KAN jo prøve å skru de løs og dra de ut til opprinnelig lengde igjen. Tipper det blir hardt å få til, men... Blir sikkert ikke like bra/sikkert som før heller, i og med at crashboksen vil ta opp mindre krefter enn den skal, neste gang det smeller, i og med at den har vært inn og ut en gang.

Jeg snakker om (2) på dette bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...