Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet toppakning, fått toppen planet, ventilene slipt osv osv. Satt sammen alt, med BMW's eget verktøy for å stille inn kam så alt skal være 100%.

Men den tikker altså.. En tidligere mekaniker nevne en utslipsventil. Det høres også at motoren suger luft i området under innsuget. Det er også derfra tikkelyden kommer fra.

Jeg får kanskje diagnoseutstyr som passer til den i morgen, men er det noen som har vært borti lignende før og kan komme med noen tips? Kan jeg prøve å koble fra den ventilen som sitter under innsuget?

Sverre

Skrevet

skjekket at dne pinnen som sitter over kammakslingen som gir smøring ikke er tett!?

det var det med min . da tikket den som faen, og endte med at æmåtte bytte kammakslingen ;(

Skrevet

Takk for tips, men etter å ha pratet med BMW verkstedet så flushet jeg systemet og byttet olje. Det hjalp det så problemet er borte. :)

Var vist vanlig at de motoren lagde lyder om oljen var gammel og registerkjede-strammere og løftere hadde vært demontert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...