Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

`Hei!

Driver å skifter toppakning på BMW 523iA 1997 modell. Står i Haynes at dersom bilen har M52TU eller M54 motor, skal jeg montere et BMW spesialverktøy der VANOS oljerøret er skrudd fast og blåse 2-8 bars trykkluft inn når jeg vrir motoren slik at stempel 1 står i ØD. Finner ingen M52TU i motorguiden?

Skrevet

Da er det bare å løsne topplokksboltene og løfta av toppen som står igjen.. Men la merke til en ting. Kjedestrammeren til primærkjedet skal ha en stram fjær, så man må være forsiktig når man skrur den ut. Står der i Haynes boka. Min gamle M10 har en slik fjær, men på denne motoren var det ingen fjær??? :?

Skrevet
bump

Hvorfor bumper du?

Og til Bimmerlars: Den motoren du holder på med har en ny versjon strammer kontra gamle M50en.

Skrevet
bump

Hvorfor bumper du?

Og til Bimmerlars: Den motoren du holder på med har en ny versjon strammer kontra gamle M50en.

Jeg bumper fordi bimmerlars er broren min og vi holder på med min bil :)

Skrevet
bump

Hvorfor bumper du?

Og til Bimmerlars: Den motoren du holder på med har en ny versjon strammer kontra gamle M50en.

Okey :) Da var det avklart. Toppen er levert til plansliping og skifte av ventiltetninger. Får den igjen i morra. Så da blir det skruing i helga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...