Bimmerlars Skrevet Mai 13, 2006 Skrevet Mai 13, 2006 `Hei! Driver å skifter toppakning på BMW 523iA 1997 modell. Står i Haynes at dersom bilen har M52TU eller M54 motor, skal jeg montere et BMW spesialverktøy der VANOS oljerøret er skrudd fast og blåse 2-8 bars trykkluft inn når jeg vrir motoren slik at stempel 1 står i ØD. Finner ingen M52TU i motorguiden?
aloebiz.net Skrevet Mai 13, 2006 Skrevet Mai 13, 2006 Noen som vet med 100% sikkerhet hva forskjellen på M52, M52TU og M54 er?
Bimmerlars Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Skrevet Mai 13, 2006 Er det jeg har funnet ut av nå! Fant en side på nettet..
Bimmerlars Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Skrevet Mai 14, 2006 Da er det bare å løsne topplokksboltene og løfta av toppen som står igjen.. Men la merke til en ting. Kjedestrammeren til primærkjedet skal ha en stram fjær, så man må være forsiktig når man skrur den ut. Står der i Haynes boka. Min gamle M10 har en slik fjær, men på denne motoren var det ingen fjær???
Pedi Skrevet Mai 18, 2006 Skrevet Mai 18, 2006 bump Hvorfor bumper du? Og til Bimmerlars: Den motoren du holder på med har en ny versjon strammer kontra gamle M50en.
aloebiz.net Skrevet Mai 18, 2006 Skrevet Mai 18, 2006 bump Hvorfor bumper du? Og til Bimmerlars: Den motoren du holder på med har en ny versjon strammer kontra gamle M50en. Jeg bumper fordi bimmerlars er broren min og vi holder på med min bil
Bimmerlars Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Skrevet Mai 18, 2006 bump Hvorfor bumper du? Og til Bimmerlars: Den motoren du holder på med har en ny versjon strammer kontra gamle M50en. Okey Da var det avklart. Toppen er levert til plansliping og skifte av ventiltetninger. Får den igjen i morra. Så da blir det skruing i helga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå