Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner at tyven syns det var litt kjipt å få et slag i ansiktet, men når man prøver å stjele en bil har man ikke noe annet å forvente. den som er med på leken må tåle STREKEN

Skrevet

har vært oppi en episode dær jeg hade "retten" på min side!

var en festdeltaker som gikk løs på en annen festdeltaker på en nyttårsfest hos meg,jeg skiller dem og blir nedslått!

blir da ganske hissig selv og grisebanker han som slo meg ned!

slipper jeg da unna?

nei,selv om han begynte så er det vist noe som heter å gå over grensen!

så uansett om noen stjeler noe hos deg så er det ikke sikkert du kan kalle det for nødværge om du banker tyven!! desuten vil vel de fleste hær ha stukket av omdet hadde vært snakk om noe slåssing med biltyv! :lol::wink:

dette var bare et eksempel på hvordan rettsystemet virker!

(må foresten sone 15 dager+45dager betinget+bot på 13000+ saksomkostninger,og jeg slapp lett ifra det,kunne blitt dømt til å betale han tapt lønn osv)

så det er dette som skjer når dere "tøffinger" tar loven i egene hender :wink:

Skrevet

Det er noe alvorlig galt om han vinner det søksmålet.

Det vil si at om en fyr setter seg inn i bilen din å skal stjele den, så skal man prøve å snakke dem til fornuft. Om ikke det går skal man bare la dem få bilen ? Haha. Akkurat som om noen hadde latt noen gjøre det: :D

Skrevet

De fortjener grisebank! syns jeg iallefall. selv om kansje ikke jeg er typen til å banke opp noen :P så hadde jeg iallefall funnet ut hvem det var og sendt en torpedo mohahahha

Skrevet

WHAT A FUCK......Tenkte jeg når jeg såg det skrivet der!!!Er det mulig :?::?: hmmmm......Begynner å bli litt USA tendenser i dette landet her :roll: Saksøking for alt muligt :!::!:

Men tyven fortjente ivertfall en på trynet 8)

Kansje 2 og 8)8)

Skrevet

kansje ikke så rart at d blir stjålet mye biler, pga at d er sinnsykt dyrt med bil...kansje en rar måte å si det på men...

alle som stjeler en bil er ikke helt friske og fortjener juling

Skrevet

Til dere arbeidsløse her på bimmers.no.

Finn ein dyr bil, stjel den og selg den. Dersom dette skulle gå skeis, så provoser slik at dere får mest mulig juling, så kan dere gå til søksmål og få dekka tapt arbeidsinntekt... Dette må da være ett bra betalt yrke!

Skrevet

her i florida har det kommet en ny regel som sier hvis noe føles truende for deg eller noe av dine eiendeler så har du lov til å forsvare deg, uansett om det er med døden til følge uten å bli dømt =) med andre ord.. skyt og drep tyven

Skrevet

Ja ikke sant?!?! vi lar en tyv stikke av med bilen vår...

men veldig bra at politiet henla saken pga handling i nødverge! hadde vært typisk om tyven hadde vunnet frem med anmeldelsen!!!

Det er jo såklart passe skremmende å finne en fremmed i egen bil/eget hus, så uansett om tyven/e vifter med slag/skytevåpen eller ei, så mener jeg at man er berettiget til å forsvare seg, med de midler man selv velger! Og dette er og blir nødverge! basta! ;)

Skrevet
Skal vi ikke ta helt av her. En bil er en gjenstand vi _kan_ erstatte, et menneske er det ikke.. Så derfor må det være grenser for hva vi kan gjøre med en biltyv..

Men i dette tilfellet er kanskje 1.8 mill litt drøyt..

Det er jo uansett ikke pengene det dreier seg om her...Prinsippet er at det er komplett idioti at man eventuelt må betale erstatning for de skader man har påført en som har stjålet/prøvd å stjele ens egne eiendeler!

Hadde noen prøvd å stjele min bil, og jeg kom dem i forkjøpet, så hadde jeg ikke akkurat stått og "åpnet porten" for dem... :evil:

Hadde det derimot dreid seg om skikkelig grov og overdrevet vold, mot en pinglete og ubevæpnet tyv som legger seg på kne og ber om nåde, så er derimot saken og min mening en helt annen, men det er ikke tilfelle her.

At folk som saksøker eller krever erstatning på usaklig grunnlag, prøver seg på "skyhøye priser" er jo ikke akkurat noe nytt da..

Men jeg må si jeg stusser litt over tankegangen hans, krav på 1.8mill grunnet "tapte kommende inntekter..."

Herregud, hvor mange Mercedes eller Auda har han tenkt til å stjele? 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...