Gå til innhold

E36 328 prosjekt. nye bilder 15.01


Pauls1
 Share

Anbefalte innlegg

fikk i allefall en god nyhet i dag!! 325 innsuget er på vei fra GS så da blir det montering av det i helga :D

Er 325innsug bedre enn 328innsuget på en 328? :oops:

325 innsuget har større "kanaler" enn 328 innsuget. så ved å byttet dette puster motoren lettere og man får litt flere hk :D MEN(!) så mister man litt dreimoment..(ikke merkbart mener nå jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk i allefall en god nyhet i dag!! 325 innsuget er på vei fra GS så da blir det montering av det i helga :D

Er 325innsug bedre enn 328innsuget på en 328? :oops:

325 innsuget har større "kanaler" enn 328 innsuget. så ved å byttet dette puster motoren lettere og man får litt flere hk :D MEN(!) så mister man litt dreimoment..(ikke merkbart mener nå jeg)

Du mister vel litt moment på lave turtall, men mister man maks moment også? Det er vel bare det at man mater mer luft slik at momenttoppen stiger noen runder og dermed får man noe mer effekt på høyt turtall?

Jeg syns i hvertfall at 328 har lite nok moment på lave turtall allrede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tid for en liten update.. fikk en pakke fra koed her om dagen med mye rart oppi :D m3 fronten, m-listene, m-mattene og en innsats til bakfangern(som forøvrig ikke passet pga den var kun for enkel eksos :? så den kommer for salg her på forumet)

ble ekstra glad da det så ut som fronten og alle tilhørende lister er orginale bmw deler :D

noen bilder (kanskje ikke de mest spennende bildene men) :

gamle lister :

gamle_lister.jpg

nye lister :

nye_lister.jpg

gamle matter :

gamle_matter.jpg

nye matter :

nye_matter.jpg

beklager dårlige bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt, men hvorfor ikke bare kjøpe en M3? :wink:

hehe.. ja hvorfor ikke.. grunnen er at kjerringa nektet meg i å bruke mere penger på bil :lol: selv om jeg bruker 10k i mnd bak ryggen hennes på bilen i mnd, hysj hysj :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk i allefall en god nyhet i dag!! 325 innsuget er på vei fra GS så da blir det montering av det i helga :D

Er 325innsug bedre enn 328innsuget på en 328? :oops:

325 innsuget har større "kanaler" enn 328 innsuget. så ved å byttet dette puster motoren lettere og man får litt flere hk :D MEN(!) så mister man litt dreimoment..(ikke merkbart mener nå jeg)

Du mister vel litt moment på lave turtall, men mister man maks moment også? Det er vel bare det at man mater mer luft slik at momenttoppen stiger noen runder og dermed får man noe mer effekt på høyt turtall?

Jeg syns i hvertfall at 328 har lite nok moment på lave turtall allrede..

Det er helt riktig. Og generelt ved trimming av motorer synker ikke momentet. Det øker. Men motoren blir svakere på lavere turtall.

Mange som blander sammen moment og bånndrag. Er umulig å se hvor sterk en motor er uten å se grafer/diagrammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt, men hvorfor ikke bare kjøpe en M3? :wink:

hehe.. ja hvorfor ikke.. grunnen er at kjerringa nektet meg i å bruke mere penger på bil :lol: selv om jeg bruker 10k i mnd bak ryggen hennes på bilen i mnd, hysj hysj :oops:

Hehe, den kjøper jeg!!! :headbang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt, men hvorfor ikke bare kjøpe en M3? :wink:

hehe.. ja hvorfor ikke.. grunnen er at kjerringa nektet meg i å bruke mere penger på bil :lol: selv om jeg bruker 10k i mnd bak ryggen hennes på bilen i mnd, hysj hysj :oops:

Hadde jo vært driiiiitbra om dama di las dette innlegget.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var bilen sendt på lakkering for å få lakket opp en bakskjerm. var et steinsprang eller noe som hadde utviklet seg til noe stygt over mange år :( så når den rustflekken er tatt, er dette en rustfri bil tørr jeg påstå :D

regningen blir på 4700,- :? bare håper det ikke blir noe fargeforskjell på bakskjermen i forhold til resten av bilen.

bilde av rusten :

328_rust.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...