Gå til innhold

Problem med startmotor E30 *sint*

Bmwfanatic
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg har ett meget merkelig problem, som jeg skal forsøke forklare, uten att noe er logisk i det hele tatt...

Jeg kjøpte en 318 2 dørs med skikkelig rådebank, så denne byttet jeg ut.. Fikk tak i en tilsvarende, og byttet den.. Alt gikk supert, og alt var montert, og jeg skulle vri på tenninga, og starte..

Ingenting!

Deretter måler jeg om det er spenning til starteren, det er det.. Javel tenkte jeg, da må det være ledningen som gir den beskjed att den skal sette i gang.. Tar den av, setter multimeteret på den, og vrir om.. Jepp, der var det spenning når det skulle.. Så tenkte jeg att det sikkert var dårlig kontakt (jeg visste att starteren virket, jeg prøvde den i bilen jeg skrudde motoren ut av) , så jeg tok bare en ledning fra pluss polen, og satte på "innslaget".. Men ingenting.. Deretter satte jeg startkabler fra bilens batteri, og til tilkoblingene på starteren, så jeg visste att det ble jording, og grei kontakt.. Men ingenting..

Da skrudde jeg ut starteren, tenkte att denne må jo være defekt..

Men så prøvde jeg den da den var ute av bilen, satte på kabler, og brukte ledningen, og satte på "innslaget" .. Starteren gikk.. Prøvde den andre starteren, og gjorde det samme.. Starteren gikk..

Det vil si att jeg har 2 startere som er i orden, noe jeg visste fra før...

SÅ monterte jeg den igjen, uten å sette på ledningene.. Satte heller på startkablene, og monterte det NØYAKTIG som jeg gjorde mens den lå på bakken.. Ikke livstegn!!!!!

Og sånn har jeg drivi.. Prøvd flere batterier, jordet starteren i hytt og pine, satt strøm både her og der.. Jeg får den ikke til å gå mens den sitter i bilen..!!!!! Men tar jeg den ut, da går den med en gang!

HVA I HELVETTE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd 2 batteri, som jeg vet er i orden.. hehe

Starterreleet sier du.. Hvor finnes det? Er en tykk strømkabel som går direkte fra batteri, til starter, og en tynn tråd.. (styrestrøm) Og jord da, som den får via motoren..

Men du har helt rett ; Det er noe gæli som ikke er rekti.. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reléet sitter på startern.. men i og med at den går utenfor bilen så er det vel ikke den... Prøv å kjør 12v direkte på den tynne styrestrømledningen da..

Børstene på startmotoren da? kanskje den ikke klarer å dra den rundt eller no...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren står ikke fast da??

Det skal ikke være noen forskjell på om du har starteren imontert eller løs.

Får du den til å gå når du har den ute så skal den da gå rundt når den står i :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på startmotorer til m20 så er det 2 plasser du kan sette styrestrømmen på! det er kun den ene som er riktig, jeg veit ikke om det er det samme på m10?? jeg satte hvertfall feil på min 325 en gang å skjønnte ikke hva som var galt. veit ikke om det er sånn på din, men du kan hvertfall sjekke :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får demontere starteren da.. sjekke etter brudd, dårlig kontakt osv.. det er ikke så mye annet det kan være. 30=pluss batt. 31=jord 15=tenningslås.. og noen kan være merket -1 den skal til coil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva dere prater om.. Til deg med m20 motor.. Nei, min har ikke sånn.. Er en jord.. En pluss.. og en til signal liksom.. Og nå har jeg 3 startere.. Alle har fungert, så dette er for dumt..

Tar snart de starterene og kaster dem i hue på noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...