Gå til innhold

Bytte tenningslås på E30


glenng
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan går man fram når man skal bytte tenningslås på E30'n ? Har hatt inbrudd i bmw'n to ganger nå og etter å ha fått bytta låser som var defekt begge gangene så har jeg nå tre forskjellige nøkkler til bilen..istede for å ha det sånn så bestillte jeg et nytt låssett fra koed (billigere å kjøpe et nytt sett enn å få fila om låsene jeg har) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demontere ratt og deksler rundt rattstamme.

Så står det en bolt i rattstamma som holder fast rattmekanismen / rattlås / tenningslåsen.

Skruen har som regel rundt hode og kan vere vasnskeli og få opp, rørtang osv kan gjøre det enklare. (kan vere noe dritt og få opp)

Så må en ha av en låsering på den akselen ratte er festa i og noen skvier.

Så er det bare og koble vekk ledningene på teningslås/lysb./vindusvisker bryter. osv.

Fort forklart slik jeg har gjort d.

Sikkert noe andre her så kan gi en mer detalkjert beskrivelse.

Men det er ikke vanskleig ...Bare og beggyne og demontere , så ser du hvordan d skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant egentli ikke det settet du skrev om 325IXTURBO ... Settet jeg bestillte fra koed kosta 375,- , det var tenningslås , hanskeromslås 2 dørlåser og bagasjerommslås i god stand , fra en bil med sentrallås sånn at det funker på min...Syns ikke det var noe upris akkuratt?

Vet på andre biler at man kan stikke en syl inn i et lite hull nedenfor der hvor man putter i nøkkelen på tenningslåsen,så vri om tenningen ett hakk og bare dra ut tenningslåsen ,noen som har vært borti det på bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...