Bimmerlars Skrevet Mai 18, 2006 Skrevet Mai 18, 2006 Raser alt som heter EU-godkjenninger og CO målinger hvis jeg sveiser inn en nippe i eksosanlegget på E30 turboen og kjører veivhusventilasjonen rett i eksosanlegget? Vet de gjør det på dragracebiler, men de brukes på en måte ikke på veien..
propan Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 Ja hvis du vil fylle eksos full av olje og oljegass og alt kanskje tar skikkelig fyr så go for it... Kjøp deg catch tank til veivhus ventilasjon på ebay el no.
Bimmerlars Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Skrevet Mai 19, 2006 Er det fare for det altså? Kommer jo ikke mye damp ut der..
TexWiller Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 Du har en 86 mod ser jeg. den kan ha opp til 3.5% co så det blir ikke noe problem,men du vil etterhvert få en del oljeslagg i eksosannlegget (dårlig løsning) skal du være litt miljøvennlig kjører du veivhusventilasjonen tilbake til luftfilterhuset og forbrenner den engang til (vanlig løsning på biler med standard/ettermontert godkjent turbosats) ulempen med denne løsningen er dessverre mindre hester/oljesøl i innsug/ intercooler. Beste løsning!!! sett på en slange med oppsamlingsbeholder i enden eller et filter i enden
Bimmerlars Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Skrevet Mai 19, 2006 Høres ikke så gunstig ut i grunn detta.. Mulig jeg går for en catchtank, hehe
boost Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 den slangen som er på veivhuset dampen der .. vil ha meg eit filter påden slangen eg.. noen som veit hvor slangen gåre henne ned i m.rommet ein plass. på ein 325 m50 maskin..
B.E.E. Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 Hvor går veivhusventilasjonen på en standard M52 motor uten turbo (hvis den har en da?)
Bimmerlars Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Skrevet Juni 28, 2006 Hvor går veivhusventilasjonen på en standard M52 motor uten turbo (hvis den har en da?) Spjellhuset
B.E.E. Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 Kan veivhusventilasjonen som går inn i spjellhuset kobles fra(legges til et annet sted), og i så fall hva er fordelen?
Bimmerlars Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Skrevet Juni 28, 2006 Kan kjøre den til en catchtank(eller en colaflaske for den saks skyld), så samler oljedampen seg i den tanken og blir da ikke med inn i motoren igjen og tar effekt fra den. Du kan også montere et filter, slik at den går ut i friluft. I eksosen kan du også ta den, men lønner seg kanskje å kjøre med bare grenrør da, slik at det ikke samler seg i det lange eksosanlegget som folk sier over her
B.E.E. Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 Har returen på veivhusventilasjonen noe å si for smøring av stempel/sylinder etc. Forstod det slik at denne ventilasjonen går inn på spjellhuset. Hvordan ser denne koplingen ut? en tykk eller tynn slange? Evnt. hvor på motoren kommer slangen fra?
Bimmerlars Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Skrevet Juni 28, 2006 Det er det plastrøret som går fra toppdekselet ditt og ned til spjellhuset. Hjelper ikke til med å smøre noe nei.
propan Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 Hva med å faktisk se oppe i motor rommet og følge den slangen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå