Gå til innhold

Ombyggings-spørsmål


RoyCato
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av E30. Har kommet over en 318i her hjemme. Med skade på front,sidedører,skjermer,panser og litt småtterier. Egentlig ikke så mye. Må betale 5høvdinger for den.

Men nå er spørsmålet mitt. Hva må gjøres for å få godkjent den med 320 eller 323 motor i? Er det no problem å la seg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt alt som er forskjellig på en 318i og en 320i/323i, så bør det være en grei deal å få godkjent. Husk å søk hos Biltilsynet FØR du setter i gang, og husk at du trenger dokumentasjon på hvor motoren kommer fra (regnr./chassisnummer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt alt som er forskjellig på en 318i og en 320i/323i, så bør det være en grei deal å få godkjent. Husk å søk hos Biltilsynet FØR du setter i gang, og husk at du trenger dokumentasjon på hvor motoren kommer fra (regnr./chassisnummer).

Takker for svar. Kan noen si meg litt mer konkret hva så må til for å få den godkjent? Hva som må skiftes osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det enkleste er å bytte ALT som er forskjellig på de to modellene, da er du garantert safe. Du må i så fall gå over begge modellene i ETK og finne delenummer på alle kritiske deler som er forskjellig, altså hovedsaklig bremser og oppheng. Så er det bare å få et verksted til å gå over bilen og bekrefte at alt slikt er byttet, og at det stemmer at det er fra modellen du bygger om til. Men det greieste er jo å høre med Biltilsynet om hva de krever. Kan være individuelt. Er jo ikke så mye hester det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det enkleste er å bytte ALT som er forskjellig på de to modellene, da er du garantert safe. Du må i så fall gå over begge modellene i ETK og finne delenummer på alle kritiske deler som er forskjellig, altså hovedsaklig bremser og oppheng. Så er det bare å få et verksted til å gå over bilen og bekrefte at alt slikt er byttet, og at det stemmer at det er fra modellen du bygger om til. Men det greieste er jo å høre med Biltilsynet om hva de krever. Kan være individuelt. Er jo ikke så mye hester det er snakk om.
Snakket akkurat med biltilsynet. De sa jeg måtte henvise meg til importøren av bilen å få fatt i godkjenningspapir. Hvem skal jeg snakke med ? Bmw Norge?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal bygge om f.eks en 318 til en 320 må begge være regga i norge da? Eller kan man f.eks kjøpe et vrak av en 318 og bygge om til en 325 fra f.eks tyskland..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...