O.E Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 Noen som er interesert i en sort w900 til 3000 kroner,i god stand.
Hylland Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 Det at mobilen er låst er ikkje noko problem. Ein ringer berre til Netcom, så oppgir dei låskoden, det er dei pliktig til. For dei av dekan som trudde noko anna. Eg gidda ikkje å ta ein sånn diskusjon til. Dette er riktig!!!
Dirty Skrevet Mai 21, 2006 Skrevet Mai 21, 2006 Det at mobilen er låst er ikkje noko problem. Ein ringer berre til Netcom, så oppgir dei låskoden, det er dei pliktig til.For dei av dekan som trudde noko anna. Eg gidda ikkje å ta ein sånn diskusjon til. Dette er riktig!!! vis du betaler minde får mobilen(ny) fordi den er låst, oppgir de neppe låsekoden da men er bare et lite greit pogram på pcn som fjerner den 0 stress
[space] Skrevet Mai 29, 2006 Skrevet Mai 29, 2006 Litt OT, men: Et spørsmål ang. låsing, eller fjerning av lås. Om du kjøper en telefon som er låst. kan du da fjerne låsen og si opp abonementet? Har ikke abonementet bindingstid tilsvarende låsetiden? Er det så enkelt som: Kjøp billig låst, lås opp, si opp abo, ingen spørsmål?
j0lle Skrevet Mai 29, 2006 Skrevet Mai 29, 2006 Hei. Kjøper man en telefon som er låst, er den låst i 1 år. Dette fører til at netcom eventuelt Telenor ber om en "liten" sum med penger for å oppgi denne koden. Telefonene er billigere når de blir solgt med operatørlås. Når det gjelder å fikse dette selv, anbefaler jeg det ikke. Det er nemmlig mulig å finne ut om dette er gjort i lovelig regi. Er det ikke det, kan du se langt etter noen garanti, uansett hvilken feil du senere skulle få på den. Men etter 1 år er det bare å ringe netcom / telefon, da er de som tideliggere nevt pliktig å oppgi låsekoden. Før denne tid koster det penger! Nå skal det være sagt at underaktører som mobyson og noextras bruker netcom sitt nett. Derfor er det heller ikke noe problem å bruke disse aboene i en Netcom sperret telefon! Beklager at jeg har ødelagt salgstråden men: w900 til 3000 kroner er en fin pris. Slå til hvis du trenger det og tilfeldigvis tilhører Netcom sitt nett fra tideliggere!
j0lle Skrevet Mai 29, 2006 Skrevet Mai 29, 2006 ":3r16hk8x]Litt OT, men: Et spørsmål ang. låsing, eller fjerning av lås.Om du kjøper en telefon som er låst. kan du da fjerne låsen og si opp abonementet? Har ikke abonementet bindingstid tilsvarende låsetiden? Er det så enkelt som: Kjøp billig låst, lås opp, si opp abo, ingen spørsmål? Du kan gjøre det, men om det lønner seg er en annen ting. Først krever netcom / telenor 1500 kroner for brudd på bindingstiden hvis du sier opp abonentet ditt. (dette er substidigene du får når man kjøper telefonen til 1 krone).(varierer også hvor lang bindingstid du har igjen). Det koster penger å få låsekoden på lovelig måte, hvor mye avgjøres etter hvor mange måneder man har igjen! Alternatift man kan gjøre det selv, og risikere at garantien som er alfa omega på en telefon i dag, bli borte
O.E Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Skrevet Mai 29, 2006 Ja prisen er 3000 og den skulle være noenlunde rimelig
[space] Skrevet Mai 29, 2006 Skrevet Mai 29, 2006 ":m2z75509]Litt OT, men: Et spørsmål ang. låsing, eller fjerning av lås.Om du kjøper en telefon som er låst. kan du da fjerne låsen og si opp abonementet? Har ikke abonementet bindingstid tilsvarende låsetiden? Er det så enkelt som: Kjøp billig låst, lås opp, si opp abo, ingen spørsmål? Du kan gjøre det, men om det lønner seg er en annen ting. Først krever netcom / telenor 1500 kroner for brudd på bindingstiden hvis du sier opp abonentet ditt. (dette er substidigene du får når man kjøper telefonen til 1 krone).(varierer også hvor lang bindingstid du har igjen). Det koster penger å få låsekoden på lovelig måte, hvor mye avgjøres etter hvor mange måneder man har igjen! Alternatift man kan gjøre det selv, og risikere at garantien som er alfa omega på en telefon i dag, bli borte Var det jeg regnet med. Får aldri noe gratis her i verden...
Hylland Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 SOM SAGT Når ein kjøper ein mobil med binding, så er telefonen operatørlåst... Ein kan ringe inn til netcom/telenor SAMME dag som ein har kjøpt mobilen, oppgi IMEI nret, så får ein låskoden... Då er det berre å låse opp mobilen og bruke alle abbonement ein vil på mobilen, men ein har fortsatt binding på abbonementet... Før nokon av dekan seier noko anna, så ta no å ring inn å spør etter den koden då... Eg er 100% sikker i min sak!
Hylland Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Hei.Kjøper man en telefon som er låst, er den låst i 1 år. Dette fører til at netcom eventuelt Telenor ber om en "liten" sum med penger for å oppgi denne koden. Telefonene er billigere når de blir solgt med operatørlås. Når det gjelder å fikse dette selv, anbefaler jeg det ikke. Det er nemmlig mulig å finne ut om dette er gjort i lovelig regi. Er det ikke det, kan du se langt etter noen garanti, uansett hvilken feil du senere skulle få på den. Men etter 1 år er det bare å ringe netcom / telefon, da er de som tideliggere nevt pliktig å oppgi låsekoden. Før denne tid koster det penger! FEIL FEIL FEIL FEIL
Hylland Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 ":rhqz7rcg]Litt OT, men: Et spørsmål ang. låsing, eller fjerning av lås.Om du kjøper en telefon som er låst. kan du da fjerne låsen og si opp abonementet? Har ikke abonementet bindingstid tilsvarende låsetiden? Er det så enkelt som: Kjøp billig låst, lås opp, si opp abo, ingen spørsmål? Det koster penger å få låsekoden på lovelig måte, hvor mye avgjøres etter hvor mange måneder man har igjen! Alternatift man kan gjøre det selv, og risikere at garantien som er alfa omega på en telefon i dag, bli borte FEIL FEIL FEIL FEIL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå