Gå til innhold

Få på plass BTR på en M30.. Triks?!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt av bensintrykksregulatoren på 535en, og får den f*** ikke på igjen!

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15

Snakker her om rundt nr. 4 på bildet over. O-ringen sitter rundt tuten på BTR'en og skal inn i fuel railen...

Jeg vet det "kan" gå greit å bare skru til og håpe at det holder tett, men fra fabrikk sitter den HELT inni, og bom fast, og jeg vil ha det sånn. Har prøvd å bare skru til flere ganger nå, med resultatet at det står en stor bensinsky rundt hele motoren så fort jeg starter bilen. Småskummelt...

Er det noen triks for å få det der til? Når man bare klemmer inn går jo bare festeørene (nr. 6) mot festeørene på fuel railen, så det er begrensa hvor langt inn man kommer..

Har prøvd med diesel som smøremiddel uten hell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ligger den bare "utenpå" og skviser O-ringen i mellom. Hadde det slik for et par dager siden, og da fungerte det helt greit, men nå får jeg det ikke tett nok igjen. Spruten står bare.. og det er jeg lei av. Liker ikke pulverisert bensin rundt hele bilen. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut til å være rimelig tett nå ja. Hele O-ringen er nedi der, så det ser ut bra ut.

Pluggene er godt sota, men har pussa de litt rene.. problemet er bare at de er dyvåte hver gang jeg tar de ut. Selv om jeg prøver å kinne uten sikringen til bensinpumpa så ser den ikke ut for å klare å kvitte seg med bensinen i sylindrene.

Fikk noen tips fra en på BMWCCN-forumet tidligere om å prøve å stenge slangen til kaldstartventilen, men det ser ut for å være lettere sagt enn gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å både la plugghullene stå åpne en god stund og å kinne uten plugger. Hjelper ikke noe som helst. Men jeg skal prøve med andre plugger. De ser helt j.... ut, på tross av at de ikke har gått mer enn noen km. Venter til i morgen, for den står på lading nå. Er så utrolig stor forskjell på å prøve å få liv i den med bra og dårlig lada batteri så jeg gidder ikke holde på med dårlig batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 150rpm i forskjell på startmotoren etter noen minutters kinning.. det merkes at det ikke er særlig gunstig når motoren sliter. Tenner såvidt innimellom, men ikke nok til å dra seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...