Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Har hatt av bensintrykksregulatoren på 535en, og får den f*** ikke på igjen! http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15 Snakker her om rundt nr. 4 på bildet over. O-ringen sitter rundt tuten på BTR'en og skal inn i fuel railen... Jeg vet det "kan" gå greit å bare skru til og håpe at det holder tett, men fra fabrikk sitter den HELT inni, og bom fast, og jeg vil ha det sånn. Har prøvd å bare skru til flere ganger nå, med resultatet at det står en stor bensinsky rundt hele motoren så fort jeg starter bilen. Småskummelt... Er det noen triks for å få det der til? Når man bare klemmer inn går jo bare festeørene (nr. 6) mot festeørene på fuel railen, så det er begrensa hvor langt inn man kommer.. Har prøvd med diesel som smøremiddel uten hell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 sleit med dette på min M20 jeg og, men av en eller annen grunn smatt den inn en dag jeg prøvet. Har du tatt på noen andre former for smøremiddel. Noe fett f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2006 Fikk tips om at jeg burde være forsiktig med fett i tilfelle det havner videre inn i injektorene.. men vet ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Jo, fett i dysene er nok ikke bra.... hehe Men har du prøvd å skru til skruene å sjekke om "proppen" presses ned i railen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2006 Ja, da ligger den bare "utenpå" og skviser O-ringen i mellom. Hadde det slik for et par dager siden, og da fungerte det helt greit, men nå får jeg det ikke tett nok igjen. Spruten står bare.. og det er jeg lei av. Liker ikke pulverisert bensin rundt hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Spray litt på o-ringen med WD-40 eller liknende,da smetter den i tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Smør o-ringen med et tynt lag vaselin, da blir det superglatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2006 WD-40 funka som bare juling. Men nå starter den jo ikke lenger. Måtte jo drepe den hver gang den starta fordi bensinspruten stod, og nå er'n sur igjen. Kronisk dassvåte plugger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Hehe,mest sannsynlig oversota plugger ja... Er det tett nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2006 Det så ut til å være rimelig tett nå ja. Hele O-ringen er nedi der, så det ser ut bra ut. Pluggene er godt sota, men har pussa de litt rene.. problemet er bare at de er dyvåte hver gang jeg tar de ut. Selv om jeg prøver å kinne uten sikringen til bensinpumpa så ser den ikke ut for å klare å kvitte seg med bensinen i sylindrene. Fikk noen tips fra en på BMWCCN-forumet tidligere om å prøve å stenge slangen til kaldstartventilen, men det ser ut for å være lettere sagt enn gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Skru ut pluggene og la motoren lufte seg i natt? Burde ikke bensinen fordampe ut da? Litt leit hvis du vil ha gang i bilen nå da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 dra ut plugger og kinn å motor littergrann da. Og ikke stopp når du får start igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2006 Har prøvd å både la plugghullene stå åpne en god stund og å kinne uten plugger. Hjelper ikke noe som helst. Men jeg skal prøve med andre plugger. De ser helt j.... ut, på tross av at de ikke har gått mer enn noen km. Venter til i morgen, for den står på lading nå. Er så utrolig stor forskjell på å prøve å få liv i den med bra og dårlig lada batteri så jeg gidder ikke holde på med dårlig batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Ja det hjelper ikke med dårlig batteri nei. Fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2006 Nesten 150rpm i forskjell på startmotoren etter noen minutters kinning.. det merkes at det ikke er særlig gunstig når motoren sliter. Tenner såvidt innimellom, men ikke nok til å dra seg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå