Gå til innhold

Kjørelys på importert E39


xlpuma
 Share

Anbefalte innlegg

Halloen.

Jeg har kjøpt en 525touring diesel 2001 modell som er bruktimportert.

Den er det selvfølgelig ikke kjørelys på.

Ringte til bavaria sandnes, og de skulle ha 1500! kr. for jobben. Det var en hinsides pris for en 20 minutters jobb.

Er det noen der ute som vet om andre billigere måter å få til dette på?

Eller er det noen andre verksteder i nærheten som ikke tar blodpris for en sånn jobb?

Har søkt her på forumet, men ikke funnet noe om dette ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare la bryteren stå helt til høyre hele tiden da? Lysene slukkes jo fortsatt når du vrir av tenninga, og kommer automatisk på når du starter igjen. Er selvfølgelig helt opp til deg, men dette gjør jo samma nytta...

Mener jeg har hørt et sted at det bare er å sette i en sikring, så er kjørelyset på i stilling 0 også. Men det er jeg absolutt ikke sikker på, bare noe jeg har hørt. Sikkert andre her inne som vet dette bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde kjørelyset kunne aktiveres via diagnosekontakten jeg.. Mener Autozentrum hadde en sånn kampanje en gang med vinterklargjøring og aktivering av kjørelyset. På min importerte bil kan jeg ikke la bryteren stå i posisjon 2. Parklyset lyser fremdeles etter at tenningen er av. Jeg for min del liker at det ikke er automatisk kjørelys på bilen. synes ikke det er noe problem å skru det av og på + at automatisk tenning er vel en killer for xenonlys. de er vel ikke så glad i spenningsfall og at lysene stadig går av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjørelyset aktiveres via diagnosekontakten høres unektelig mer troverdig ut enn via en sikring som jeg har hørt (for alt jeg vet så kan jeg blande sammen andre bilmerker også).

På min bil så slukkes alt lys når tenningen slås av når lysbryteren er i stilling 2. Mulig det er forskjell på hvilken modell det er snakk om. Går ut ifra at dette også gjelder xlpuma sin bil, siden vi begge har E39.

Helt riktig at det å slå av og på xenonlysene i tide og utide er en killer for de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lysmodulen i BMW kan programeres i flere moduser (f.eks aut kjørelys i pos 0 eller pos II. aut tåkelys som kjørelys) det vanligste er at den går ned på parkeringslys når den står i pos II når tenningen slås av. Billigste kjørelysalternativ er og koble med et A10 rele bak på lysbryteren, ca 500,- for releet 5 ledninger og en prøvelampe så klarer de fleste uten 10 tommeltotter dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar gutter.

Jeg kjøpte denne bilen to dager før jeg reiste på jobb offshore nå.

Skal kikke mer på det når jeg kommer hjem snart.

Kan være mer interessant den teorien med lysbryteren enn å gi "gullsmedpris" til Bavaria på Sandnes :)

Må forøvrig si at det var et kvantesprang i kjørekomfort og kjøreglede i forhold til min gamle golf 1,6 -97 mod, hehehehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forøvrig si at det var et kvantesprang i kjørekomfort og kjøreglede i forhold til min gamle golf 1,6 -97 mod, hehehehe :D

Det kan jeg tenke meg ja. Er meget fornøyd med både kjørekomfort og kjøreglede selv, på min nyinnkjøpte 525. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lysmodulen i BMW kan programeres i flere moduser (f.eks aut kjørelys i pos 0 eller pos II. aut tåkelys som kjørelys)

Kan det programeres slik at park og tåkelys automatisk går på som kjørelys også? Kjører som regel kun med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil har også kjørelys i posisjon 2. men det har seg sikkert slik at den har blitt programmert tenker jeg. Hos meg tenner ikke xenonlampene før motoren har startet, så de vil ikke bli skadet slik de blir når de tenner med det samme du vrir på tenningen for å så slukke seg mens starteren går, hehe for så å tenne seg når motoren har startet. hehe ble mye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lysmodulen i BMW kan programeres i flere moduser (f.eks aut kjørelys i pos 0 eller pos II. aut tåkelys som kjørelys)

Kan det programeres slik at park og tåkelys automatisk går på som kjørelys også? Kjører som regel kun med dette.

Husk at dette kun er lov på dagtid =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lysmodulen i BMW kan programeres i flere moduser (f.eks aut kjørelys i pos 0 eller pos II. aut tåkelys som kjørelys)

Kan det programeres slik at park og tåkelys automatisk går på som kjørelys også? Kjører som regel kun med dette.

Ja det lar seg gjøre. ser jo helt klart finest ut når man bruker tåkelysene som kjørelys (min mening da)

Men som nevnt ovenfor ikke lovlig etter at gatelysene er tent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig normalt å måtte betale 1500 spenn for å få programmert kjørelys på bilen sin? :shock:
8) jeg har hatt mine Bmw'r på service hos Bavaria opp gjennom årene og vet at de har noen stive priser, nå nylig så så jeg at de var ikke så galne på prisene sine i forhold til andre merkeverksteder. når det gjelder Bryteren din så vet jeg ikke hvor godt du kjenner/ bruker Bavaria, men min 535ia er bruktimportert, skulle ha oljeskift i fjor høst og samtidig spurte de meg om jeg ville ha det slik at kjørelysa stod på sånn som vanlig, dette var uten at de hadde sett på bilen i forkant så tydligvis så visste de at han ikke var omprogramert. Ja sa jeg men uten at det skal koste meg en arm og en legg, de tok det sammen med servicen og betalte bare noen hundrelapper ekstra for det!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Kjell arne.

Bavaria tok en tilstandsrapport på bilen min når jeg kjøpte den. Når jeg snakket med dem første gangen skulle de ha 1500 for jobben. Men når jeg ringte tilbake et par dager etterpå og skulle bestille time, skulle de plutselig ha 2000 for samme jobben. Da sa jeg at jeg hadde snakket med dem før og skulle få en annen pris. Da ga han seg på det, og jeg fikk rapporten utført for 1500 likevel. Jobben tok bare en time, men det er tross alt en mer omfattende jobb enn å programmere om for kjørelys skulle man tro.

-=Summa summarum tror jeg at prisene varierer litt etter hvem du snakker med der=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...