Gå til innhold

Ombygging av Automat til Manuel :D

Arimanni
 Share

Anbefalte innlegg

No er tida komme for å skifte ut automatkassa til fordel for manuel for å få bensinforbruket ned (ja, eg veit eg kan skfite motor og alt det der, men motoren er nesten heilt overhaldt. Og eg er avhengig av ein bil eg kan stole på nå når eg går på skule) 8)

Det eg lurte på var kva deler eg trengte til dette?

Har sjekka litt på ETK, men fant ikkje ut så mykje fornuftigt :(

Har høyrt rykte om at eg må bytte instrumentpanel og motorstyring sia dette er tilpassa automatkassa? Stemme det?

Takker for alle svar ettersom eg skal til å bestille deler fra Koed.dk no :D Vist ikkje nokon har eit komplett ombygningsett fra automat til mauelt til ein M20 motor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellomaksel, master og slavesylinder, svinghjul, clutch, hardykobling, pedalsett. travers, slang og rør. holder på med det samme selv. sikkert noe jeg har glemt. send pm om du lurer på noe

Husk som nevnt også lageret i bakkant på veiv. Nye bolter må kjøpes inn til svinghjul (skal alltids byttes, men de er heller ikke like de som blir brukt på startkransen til automaten.

Greit å sjekke at alle delene til giroverføringa er på stell også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Joachim ///Cabriolet, det var ein del som må skaffest ja :S Ja, du får sikkert ein PM av meg når det nærmar seg :D Skal kjøpe inn deler no og skifte det i Juni ein gong når eg kjem heim fra ferie.

Filur: Tilstand på kassa? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ønske om å konvertere til manuell selv.. Men jeg trodde dette var altfor mye arbeid, og ikke minst altfor dyrt.. Noen som har ca. pris på hva det kommer på?

Etter det eg har høyrt, kan eg rekne med ein pris på ca 6-7000 kr. Litt dyrt, men eg har ein motor eg stoler på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ønske om å konvertere til manuell selv.. Men jeg trodde dette var altfor mye arbeid, og ikke minst altfor dyrt.. Noen som har ca. pris på hva det kommer på?

Jeg kjøpte kassa mi av Helge vik. m3 kasse med shortshift (shortshift verdi 4000 bare den) mellomaksel, slavesylinder, clutch, svinghjul og hardykobling for 7500kr.

kassa hadde gått 130000km

verdt og ta en telefon til han. fikk hvertfall omtrent alt jeg trengte for en meget hyggelig pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...