Gå til innhold

kullsvart i toppen på min E30


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Her om dagen tok jeg av toppdekselet for lakkering, (det er snakk om en 318i E30)

Og det var rett å slett kullsvart oppi der! klumper og drit og lort.

så jeg ble nysjerrig, og åpnet toppdekselet på delemotoren jeg har liggende, og der så jo alt splitters nytt ut!

Hvordan rense dette?

Har fått et tips, det var å skifte olje og ha i ett slags rensemiddel sammen med olja, og kjøre noen mil med det, og dermed skifte olje og oljefilter.

Garantert Shell olje denne bilen har blitt kjørt med...(kjøpte den for 6-7mnd siden og har ikke skifta olje selv enda)

vurderer castrol eller quaker state til neste skift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok slurvet med oljeskiftintervallene eller brukt mineralsk traktorolje :D kjør en skikkelig motorens så blir det nok bra. har kun testet Omega sin rens med meget bra resultat (sjekket under toppdekkselet før og etter) Andre merker kan jeg ikke utale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert Shell olje denne bilen har blitt kjørt med...(kjøpte den for 6-7mnd siden og har ikke skifta olje selv enda)

vurderer castrol til neste skift!

Se her ja... Godt noen har lært leksa si ! :applause:

Du kan med fordel også prøve rens fra Forte og Tunap, geniale produkter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt god erfaring med Omega sitt. Der hiver du oppi et rensemiddel i den gammle olja, lar det stå på tomgang i 15 min før du tapper det ut. Vet ikke om dette blir kraftig nok til deg. Funka på min gammle 325, men var riktig nok ikke "klumper" i min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...