Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå montert avtagbart hengerfeste (Monoflex) på min 2001 mod. 525 DAT.

Før montering fikk jeg høre fra flere hold at jeg MÅTTE gå helt frem i bilen for å koble noen av ledningene som hører til.

Dette stemmer ikke. Mulig man må dette på visse ledningsopplegg, men ikke dette som fulgte med mitt feste.

(Ledningsopplegg fra Jaeger Automotive) Så lenge man henter strøm fra B+, og bruker den vedlagte lysmodulen, så funker alt bra.

Denne typen hengerfeste og ledningsopplegg er absolutt å anbefale, selv om det ikke fulgte med noen skriftlig monteringsanvisning. Kun tegninger!

Skrevet

hvor kjøpte du dette settet?

Hvilken pris er det snakk om?

Må ha hengerfeste på E39en min jeg også, men har fått pris på BMW på 18.000,- for montering. da utgjorde festet 4500,-.... alt for dyrt.

Skrevet
hvor kjøpte du dette settet?

Hvilken pris er det snakk om?

Må ha hengerfeste på E39en min jeg også, men har fått pris på BMW på 18.000,- for montering. da utgjorde festet 4500,-.... alt for dyrt.

Ja da er det en mildt sagt jævlig monteringspris.

Jeg fikk en pris på Reitan i Molde på 8000,- for et ferdig montert fast hengerfeste. Det synes jeg ikke det var verdt, og det kan jeg sikkert ikke ha heller, i og med at jeg har PDC.

Jeg vet ikke hvor settet var kjøpt, siden det var forrige eier som kjøpte det til meg og sendte det med bilen, da jeg kjøpte den. Ble sikkert kjøpt i Flekkefjord området. Han påstod han fikk det for 4000,- men er usikker om hvor mye rabatt det er snakk om da.

Skrevet

Ok, takk fo infoen.

Nå skal jeg undersøke litt etter pris.

Det jeg fikk høre av verkstedet mitt var at man måtte omprogrammere lysmodulen......men hvis man ikke trenger det er det jo en grei sak å montere.

Skrevet

Det var det jeg hørte også, i tillegg til at jeg måtte helt frem i bilen med noen ledninger. Det var ikke tilfelle med dette settet. (Det fulgte med en egen lysmodul på ledningsnettet til hengerkontakten)

Det har ennå ikke dukket opp noen feilkoder med meg, og alle lys funker perfekt, både på bil og campingvogn/henger.

Skrevet

Det du har fått med kalles for en interface boks, denne lurer den orginale lysmodulen. helt greit egentlig. Ulempen er at en ikke får varsling vist en pære ryker på hengeren og har bilen PDC så piper den som faen når man rygger siden bilen ikke vet at du har tilhenger på. Interfaceboksen koster normalt fra 7-1200,- mens et uorginalt ledningsnett som går helt frem ligger på ca 1700,- + en ekstra time i montering.

Skrevet
Det du har fått med kalles for en interface boks, denne lurer den orginale lysmodulen. helt greit egentlig. Ulempen er at en ikke får varsling vist en pære ryker på hengeren og har bilen PDC så piper den som faen når man rygger siden bilen ikke vet at du har tilhenger på. Interfaceboksen koster normalt fra 7-1200,- mens et uorginalt ledningsnett som går helt frem ligger på ca 1700,- + en ekstra time i montering.

Begge disse ulempene kan hvertfall jeg leve med, siden det ikke er mange dagene i året jeg drar vogn eller henger. Tatt i betraktining at jeg da sparer meg en tur inn på verksted for diagnose, samt det ekstra arbeidet med å gå helt frem.

Skrevet
Interfaceboksen koster normalt fra 7-1200,- mens et uorginalt ledningsnett som går helt frem ligger på ca 1700,- + en ekstra time i montering.

Hei.

Forstår jeg deg rett i at med en interfaceboks så bruker man ett standard ledningsnett til hengerfeste? I så fall hvem selger disse interfaceboksene? Men om man ikke vil ha det så må man trekke kabler helt frem i bilen?

Jeg har bestilt Monoflex avtagbart feste selv, men har ikke bestemt meg for kabelsett enda, siden det er så mange forskjellige meninger og forklaringer.

Skrevet

Riktig. interfaceboks kobles rett i baklyktene + til batteriet. Så kan du bruke en Biltema hengerkontakt til 39,- om du vil.

Ring 51633322 så får du kjøpt både interfaceboks eller komplett ledninsnett.

• 3 years later...
Skrevet

Er det ingen som kan fortelle hvor man får tak i alt dette? Jeg skulle hatt et hengerfeste KOMPLETT, dvs. med avtagbart fysisk feste, ledningesnett og evt. den boksen som kobler ledningene i baklysene...

Takk :)

Skrevet

Jeg kjøpte alt fra GS Bildeler.

Jeg fikk avtagbart hengerfeste, kabelsett og en uorginal kobligsboks som sørger for at man ikke får feilmelding i displayet til bilen.

Men om man har ryggesensor så annbefaler de orginal styringsboks.

AS

Skrevet

Jeg bestilte brukt avtakbart feste til E38en min her: http://www.genbrug-bmw.dk/

Kan anbefale de videre, så det er verdt å sjekke om de har til E39 Touring. De hadde ikke først til E38, men tok kontakt med meg da de fikk inn. Meget god kommunikasjon per mail, god pris og 100% komplett med bolter, og plug'n play ledningsnett. De hadde til og med merket noen av delene hvordan de skulle stå i forhold til de andre. Jeg brukte instruksjonene fra TIS og gjorde alt selv. Er nok rimelig likt på E39 Touring. Eneste jeg måtte kjøpe var fangerdekselet - men det visste jeg på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...