Gå til innhold

Register/kamakseldrevinnstilling M42


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til å montere ny topp på min m42 nå. Lurte litt på dette med innstillingen av registeret og spesielt kamdrevene.

Det er vel sånn at når man har en bolt inni det hullet på svinghjulet og låser av veiven så skal den fremste sylinderen stå på tenning og sidene på firkantene i bakkant av kamakslene skal være paralelle. Hvor nøyaktig må dette være? når man bare bruker en vanlig M8 bolt i svinghjulet er det jo en del slingring siden hullet i kløtsjhuset(?) er større enn hullet i svinghjulet.

Men det jeg spekulerte mest på er hvordan man vet at kamdrevene er riktig justert i forhold til hverandre? Hvor "stram" skal kjeden være mellom kamdrevene? må man bruke klokke for å få det nøyaktig?

Klarer man dette uten spesialverktøy?

Er det evnt noen i Ålesundsområdet som kan dette skikkelig/har spesialverktøy som evnt. kunne tenkt seg å hjulpet meg mot litt betaling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...