tfossan Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 hei.. har bygd om min bmw e28 fra 518i til 528i.. korsen får æ den typegodkjent??? er desperat... koster d noe?? ska på eukontroll no åsså e den ombygd så regner me den ikje går igjennom da..
cigarette Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Du må få den gjennom bitilsynet gutt Koster ikke stort om du har en norsk bil som du har bygget på el at den har vert i norge i 10 år. Men du må få en dokumentasjon fra BMW Norge som tilsier at bilen er komplett ombygget.
Ballder Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 ska på eukontroll no åsså e den ombygd så regner me den ikje går igjennom da.. Surprised Har ikke en dritt og si for eu kontrollen det der. Bare unngå naf og bliltilsynet, så går det greit om bilen er ok ellers. Men bør vel av andre årsaker godkjenne det bygget ditt så snart som mulig grunnet andre årsaker.
Lien Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Ring biltilsynet og hør med dem! Alltid det beste! God dialog med dem før du begynner er alfa og omega..
Nino Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 kompis har en 525 som er bygd om tell m5 som itte er godkjent. og den har da gått igjennom eu-kontroller i snart 10år....
Gunnar Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Er nok mindre sjanse for at de merker det på en bil som det bare er byttet fra rekkesekser til større rekkesekser. Er litt rarere når en 518i har sekser..
Bimmerlars Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Du må få den gjennom bitilsynet gutt Koster ikke stort om du har en norsk bil som du har bygget på el at den har vert i norge i 10 år.Men du må få en dokumentasjon fra BMW Norge som tilsier at bilen er komplett ombygget. Umulig det
BMWE30M3 Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 hvorfor er det umulig, snakket med en som jobber hos tronrud i moss, han mente det ikke skulle være no problem....
ehrnst Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 Ikke så jævlig rart når du kjenner nevøen hans anern;) Fler som har vert i kontakt der. blir litt bytting av papirer her i gården
Gunnar Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 BMW Norge slutta (ihvertfall offisielt) å gi ut papirer på ombygginger for mange år siden. Det greieste er å søke hos Biltilsynet, og bruke et vanlig verksted (gjerne merkeverksted) til å gå over bilen og bekrefte at alt som må byttes er bytta, og at ting ser ok ut. Så er det en visningstime hos Biltilsynet etterpå. Det som er litt kinkig for deg er at Biltilsynet gjerne vil ha søknad FØR du i det hele tatt gjør noe som helst med bilen.
Mangel Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 Eventuelt går det vel ann å dra til tyskland og få det TÜV-godkjent. Da kan etter alt jeg vet biltilsynet bare ta seg en bolle... Det står på www.toll.no at biltilsynet skal ha søknad om ombygging før det skjer noe som helst med bilen, men om det virkelig er så nøye er litt uvisst. Lurer på en ting selv angående ombygging. Noen som vet om de sjekker ALT av drivverk o.l. når det gjelder ombygginga... skjønner godt at de sjekker bremser, men hvorfor skulle de sjekke feks mellomakselen? viss den ryker så er det ikke direkte trafikkfarlig, bare trist for deg at du blir stående der...
Gunnar Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 Lurer på en ting selv angående ombygging.Noen som vet om de sjekker ALT av drivverk o.l. når det gjelder ombygginga... skjønner godt at de sjekker bremser, men hvorfor skulle de sjekke feks mellomakselen? viss den ryker så er det ikke direkte trafikkfarlig, bare trist for deg at du blir stående der... Hva om du er midt under en forbikjøring da? Eller hva om det stopper midt på en høyt trafikkert vei? Eller om hele greiene ramler ned og noen treffer det?
bimmerdude Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 Eller at den mellomakselen ryker midt i ett kryss når du det kommer en trailer 5 meter fra deg som beregner at du klarer å kjøre over veien før han kommer og bilen bråstopper. Farligste stedene å få stopp på bilen er jo egentlig i veikryss. Men... de pleier ikke sjekke slikt så nøye uansett.. går mest på bremser ja... det jeg har hørt i hvertfall men varierer vel på hvem du møter på.
kvalaracing Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Når bilen allerede er bygget om og du har kjøpt den slik er det jo litt vanskelig og sende søknad før du begynner. det er jo bygget bmw e21/e30 som er godkjent med det meste av motorer. i og med at noen av disse er godkjent må det kunne gå an at flere får godkjent sine prosjekter.Har selv e21 med m30 motor og disse lagde både alpina og hartge så det er jo godkjent med henhold til vekt/effekt fra før. hvorfor skal dette være så vanskelig i norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå