Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

V1+V2 / V2 = kompforhold

V1 er slagvolum

V2 er forbrenningsromvolum

V2 finner du slik:

Clearance volume = one-cylinder displacement/(compression ratio-1)

Så må du regne ut hvor mye større forbrenningsrommet blir med 3mm mls pakning i forhold til original pakning som er ca 1,5mm tykk ved klemringen når den er montert.

Selve utregningen er grunnskolepensum så det bør du klare selv.

Skrevet

Clearance volume = one-cylinder displacement/(compression ratio-1)

har sett du har skrivd inn formelen på flere tråder men har aldri skjønt det jeg har sitert.. mulig å forklare det på en enklere måte?

Skrevet

Forbrenningsromvolum = en sylinders slagvolum / (kompresjonsforhold -1)

I noen av de andre trådene du har lest så har jeg også gitt eksempel på utregning.

325ixturbo: Du trenger slagvolum og kompresjonsforhold for å kunne regne ut. Klarer du ikke dette bør du heller ikke bygge turbomotor.

Skrevet

ahh.da tror jeg har litt mer forståelse..

for å finne slagvolum deler du 2493cc på 6 og for da 415.5cc

deretter 415.5\(9.7-1) = 47.75cc

altså forbrenningromvolum på en m20b25 motor uten kat er 47.75cc.

er jeg helt på jordet nå?

du har en utregning her som du har postet tidligere.

Slagvolum = (3,14 x 4,2 x 4,2) x 7,5 = 415,42cc

om jeg har forstått der riktig er 7,5(veivslag på m20b25 er 75mm) 4.2 x 4,2(borring som er 84mm) men hva har du 3.14 i fra? er dette lengde fra senter på kryssbolt til topp på stemplet(31.4mm)?

stemmer dette?

Skrevet

he he jeg tok d nå. tenkte litt feil her i sted 3.14 er pi 3.14 x r2 f.eks. har datasprut ja. tenkte først på o-ringing og dekomp men tror kansjke jeg prøver bare mls og arp bolter. skal lakkere bilen og fikse toppen også så pengene strekker ikke til alt i verden.skal kjøpe dyser og mapsensor også for 5900.-

Skrevet

hm når jeg tenker meg om ja så virket 31.4mm fra kryssbolt til topp på stempel litt lite ja. katt stempler fra 88+ er jo ca 38mm??

selvfølgelig er det phi..:-)

svindyrt med turbo trimming og bil generelt ja...bare ta seg god tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...