Gå til innhold

Godkjenne e28 520i med 3.5 motor?


Leftlaner
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en relativt pen e28 520i, for så å sette inn motor/drivverk/bremser fra en rusten og stygg e28 535i.

Spørsmålet er: Hvor vanskelig er det å få godkjent en slik

ombygging? Den 535'en det er snakk om, er godkjent ombygget

fra 518i, så helt umulig kan det vel ikke være..

Har hørt at det går greit å få det godkjent så lenge man kommer

i god dialog med biltilsynet helt fra begynnelsen. Andre sier at

de kan være utrolig vanskelige og lite behjelpelige der inne...

Er det noen som kan si noe ut fra egen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vell helst komme på talefot med BT før du begynner å bygge, da er nok sjangsen stor for å få godkjent. hvis ikke kan det bli litt vanskeligere.

Helt enig! Ring ned til dem og spør hva som skal til, da pleier de å være ganske behjelpelige så lenge du ærlig fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send saklig søknad før du begynner, og legg frem at du skal bytte alt som er forskjellig på en 520 og en 535i, dvs. bremser, drivverk og motor.. for så å vise det på et verksted som kan bekrefte skriftlig at du har byttet det du har sagt skulle byttes.. og så er det visning hos BT til slutt, i lag med dokumentasjon på at alle vesentlige deler som er like på de to bilene (deler du ikke bytter) faktisk ER like.. utskrifter fra ETK eller noe er sikkert bra nok.

Det skal nevnes at jeg ikke har vært gjennom godkjenningsprosessen selv, men det kommer.. har sendt søknad og fått OK til byggestart, og prosessen beskrevet overfor er det jeg går ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...