Rope Skrevet Mai 27, 2006 Share Skrevet Mai 27, 2006 BMWCCN er treff for entusiaster.Det er for det meste folk som tar vare på bilene sine som befinner seg på BMWCCN treff (generelt sett) Konklusjon: BMWCCN arrangerer seriøse treff (som Darkzun sa) for entusiaster som velger å stelle pent med bilene. Hva er vits med å ha en M3 hvis du bare skal stå å vaske bilen, da kunne man like gjerne kjørt 316, den tar seg like pent ut i utseende. Det går ann å ta vare på en bil selv om man bruker den til det den er lagt for! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkZun Skrevet Mai 27, 2006 Share Skrevet Mai 27, 2006 Jeg tror ikke bmw_728 mente at han ikke skal bruke bilen i det hele tatt. Er absolutt enig at ting skal brukes i tillegg til at det skal se bra ut...jeg har kjørt hele dagen idag og fikk æren av å få premie for fineste modifiserte bil i tillegg....så det er fullt mulig å gjøre begge delene. Det som er typisk gatebil derimot er å havne i sandfella, og i tillegg spinne ut av sanden med fangeren hengende og dingle etter....da snakker vi om å gi faen i nuet. (med angeren hengende over seg hele uken etter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Det kunne kanskje ha vært litt andre aktiviteter der oppe, ikke bare "bestesporvalgkjøring" ? Da må du melde deg inn i klubben og få deg et styreverv, så kan du jobbe for andre aktiviteter. Å bare syte og klage uten å gjøre noe med det blir for dumt. Treffet er absolutt, på ingen måte, laget for å underholde tilskuere som ikke skal kjøre selv. Det er for de som har lyst til å kjøre, og kjører man selv er det moro å være der. Man kommer litt mer inn i ting og tang. Får fort noe å prate om, og noen å prate med, og dagene går fort som bare juling. Jeg er glad jeg bor i Fr.stad, for tenk hvor kjedelig det må være for dere som ikke kjører der oppe og kun sitter å ser på, og har mange mange mil hjem, og tenk på alle hustruene som må pine seg igjennom 2 dager der oppe. De hustruene er heldig med været da, så litt positivt er det vel. Pine seg gjennom 2 dager? Her er samboern min på BMWCCN-treffet på Våler i september: Tror du hun pina seg rundt banen? Hun hadde aldri kjørt på bane før, men tok utfordringen, i min bil, som hun knapt hadde sittet bak rattet på før, og syntes det var knallmoro. Det er jo egne jenteheat for å få damene bitt av basillen. Vi tok i tillegg meg oss en engangsgrill og noen burgere, og satt langs banen og kosa oss med grillmat før vi kjørte 25 mil hjem igjen.. Helt ok dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 dessuten, og ikke får man kjøre på bane der hvis man ikke er en av "gutta" skjønte ikke, hva mener du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Jeg tenkte jeg skulle gi BMW treffet en sjanse, men etter en dag så skjønner jo jeg det at jeg ikke har noe der opp å gjøre så lenge jeg ikke skal kjøre selv, og sånn er vel BMW treffet lagt opp, kjør selv eller hold deg hjemme.Det kunne kanskje ha vært litt andre aktiviteter der oppe, ikke bare "bestesporvalgkjøring" ? Jeg er glad jeg bor i Fr.stad, for tenk hvor kjedelig det må være for dere som ikke kjører der oppe og kun sitter å ser på, og har mange mange mil hjem, og tenk på alle hustruene som må pine seg igjennom 2 dager der oppe. De hustruene er heldig med været da, så litt positivt er det vel. Men alt i alt, kjedelig og lite nytt. Og du DarkZun, ikke ta dette personlig da, dette er bare min mening og hva jeg sitter igjen med etter dette treffet. Hustruen* min var veldig fornøyd med treffet, og hun greide å "lide" seg gjennom 4 heat med frikjøring, og 1 heat med familiekjøring med meg som passasjer. Og hun var bare der på lørdagen! Og hun kjørte med egen bil med R-dekk selvsagt. Og det var jo eget dameheat på lørdagen med 7-8 damer som kjørte for seg selv utpå banen i et tempo som en del av gutta nok ikke hadde klart For ikke å snakke om Marianne Schultzen, som stiller med egen bil skodd med R-dekk, kjører fra MANGE av gutta og hun er gravid i 5. mnd... Dolk, er dette din bil? Den var usedvanlig fin, likte hele stuket til bilen, og spesiellt setene, de hvite stripene inni var liksom prikken over i'en. Hadde vært morsomt å prøve ut den på banen! *Vi er ikke gift, bare forlovet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Valget mellom dette og Gatebil er for meg temmelig enkelt Gatebil er et pengesluk dessuten, og ikke får man kjøre på bane der hvis man ikke er en av "gutta" Hva er prinsippene bak det der egentlig? Førstemann til mølla eller? Fikk inntrykket av at endel av BMWCCN-gutta fikk kjøre omtrent så mye de ville på våler på fredagen. De var vel påmeldt på forhånd da men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 dolk, er dette din bil? Den var usedvanlig fin, likte hele stuket til bilen, og spesiellt setene, de hvite stripene inni var liksom prikken over i'en. Hadde vært morsomt å prøve ut den på banen! Ja, den er min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Jeg trudde det skulle være mere av grom bila der, noen av bilene vi leser om her på prosjekter. Dolk jeg så bilen din, den var pen den og den eneste i sin klasse der oppe også vel. Jeg ga også BMWCCN treff en sjanse, men veit ikke helt om jeg syns det var vært det. Jeg er enig med det alle andre sier om de treffa dems, at det er drit kjedelig og lite action. Hva hadde du forventet egentlig? Ikke retorisk ment, men hva skulle du gjerne ha sett på rudskogen? Breisladd, stripping, kollisjoner, bilbrann??? Jeg synes forøvrig at fotball er dødsens kjedelig, og de kunne godt forbudt hele sporten, men det betyr ikke at andre kan ha glede av det. Men vi som arrangerer slike treff må vite litt om hva folk vil ha/se/oppleve. Det holder ikke å si "det var for dårlig"! Hva var dårlig, hva var bra, hva manglet. Husk at det som skjer utpå banen er førertrening, det er ikke et billøp etc. Formålet er å bli en bedre sjåfør og å beherske bilen bedre i ulike situasjoner, noe jeg føler at jeg har fått voldsomt mye utbytte av gjennom de årene jeg har deltatt (noe forøvrig en E46 touring med 4 personer ombord sikkert kan bekrefte da jeg kjørte forbi dem på vei hjemover søndag og det skjedde noe uventet foran oss:) ) Med tanke på hvor mange som var utpå banen og kjørte, så var treffet ganske vellykket, det var til tider lang kø for å kjøre frikjøring og familiekjøring, enda det ikke var noe særlig forsinkelser med bergning osv. Kanskje vi kunne fått til noe praktisk pistolskyting, med "drive-by shooting", det var skummelt morro i Forsvaret når jeg var der DET er action det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Det trenger kanskje ikke være så mye breislædd å sånt, men ett heat med drifting hadde jo ikke gjort noe, for de som vil det, men det jeg savner er drag, da kunne vi som ikke vil ødelegge bilen på bane få prøvd oss mot hverandre. Det er jo også veldig publikumsvennlig og lite fare forbundet med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Valget mellom dette og Gatebil er for meg temmelig enkelt Gatebil er et pengesluk dessuten, og ikke får man kjøre på bane der hvis man ikke er en av "gutta" Hva er prinsippene bak det der egentlig? Førstemann til mølla eller? Fikk inntrykket av at endel av BMWCCN-gutta fikk kjøre omtrent så mye de ville på våler på fredagen. De var vel påmeldt på forhånd da men... Man må bare melde seg på i god tid på forhånd (tror siste frist er 2 uker før treffet), så ordner det seg for de fleste. 02-Henning hadde såvidt jeg skjønte ingen problemer med å få kjøre med sin mer eller mindre originale E36 323 compact. Men såklart, det er MANGE som vil kjøre der, så etterhvert vil det nok begrenses av seg selv, og da er det nok lett for de å først og fremst velge ut grombilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Det trenger kanskje ikke være så mye breislædd å sånt, men ett heat med drifting hadde jo ikke gjort noe, for de som vil det, men det jeg savner er drag, da kunne vi som ikke vil ødelegge bilen på bane få prøvd oss mot hverandre. Det er jo også veldig publikumsvennlig og lite fare forbundet med dette. Vi hadde jo såkalt "Master Starter" tidligere, men jeg vet ikke hvorfor dette har utgått. Strengt tatt er det jo en bilsport-aktivitet, med tilhørende krav til bur, seter, belter, lisenser osv osv... Breisladd har det vært ymta frampå om til tider tidligere, men det har vært litt stille nå. Hvis du er medlem av klubben kan du jo sende avgårde en mail til banekomiteen og etterspørre et breisladd-heat. Det ble forøvrig en god del "kreativt sporvalg" på slutten søndag, og så lenge det ble gjort når man var alene i seksjonen, så ble man ikke svartflagga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2006 Var vel ikke Master Starter som har utgått, men Master Driver? Var jo Master Starter så sent som i 2005 vel? Forøvrig synes jeg det er drøyt at man kjører frikjøring når man er gravid og har termin i august! Selv om hun sikkert kjørte pent, kan mye skje og jeg fatter ikke at noen vil risikere noe slikt...Jeg ble pappa selv nylig å har lært mye om dette. Bare det å stå langs banen høygravid under løp kan være veldig stressende for fosteret mtp ganske høy støy! Husk at det hører lyder veldig godt, datteren min husker jeg skvatt inne i magen til mamman sin hvis det var en høy lyd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Det trenger kanskje ikke være så mye breislædd å sånt, men ett heat med drifting hadde jo ikke gjort noe, for de som vil det, men det jeg savner er drag, da kunne vi som ikke vil ødelegge bilen på bane få prøvd oss mot hverandre. Det er jo også veldig publikumsvennlig og lite fare forbundet med dette. I og med at master starter tar veeeeeeeeeldig lang tid, så er det i mine øyne ikke særlig publikumsvennlig det heller, i tillegg til det selvfølgelige, nemlig at det tar alt for mye tid fra banekjøringa. Jeg er en av de som drar på banetreff for å kjøre bil, så andres underholdningsverdi driter jeg egentlig i. Jeg får da ikke akkurat betalt for å kjøre på banen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå