Gå til innhold

En slags DIY- motering av dvdanlegg for de i baksetet


ErikS
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å montere en skjerm mellom forsetene på min E39. Er det noen her som vet hvordan jeg fjerner lufteventilene og koppholderne bak. En DIY fra en annen side el. liknende.

Bilde av hva som skal bort:

dsc05473nr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt utfordringen i egne hender, og lager en liten DIY på å legge opp for DVD- anlegg til de i baksetet.

- Først tok jeg ut koppholderne bak. Det gjør man ved å åpne begge to, føre en finger inn hvert hull, for så å løte forsiktig opp samtidig som man trekker ut.

-Da står du igjen med lufteventilene. Noen av disse kan man justere varm/kald luft. Hvis du har det, må man være litt forsiktig med en ledning som sitter bak, slik at denne ikke ryker. Har du derimot ikke varm/kald luft regulering, er det ingen ledninger å bekymre seg over.

ar22nh.jpg

-Legg forsiktig trykk på "ventilplata" og dra den forsiktig nedover. Da vil den løsne fra to clips øverst.

armrestscrews2rw.jpg

Når disse clipsene kommer til syne, kan du trekke hele ventilplata til deg selv:

ar38et.jpg

Og den er da løs:

ar47nk.jpg

Flere bilder samt fremgangsmåte av montering av DVD anlegg kommer så fort jeg har mulighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er monteringen i gang.

Skjermen festet jeg til branketten for ventilene baki. Jeg lot være å feste koppholderne inn igjen i første omgang, for å komme lettere til når ledninger trekkes. DVD spilleren monterte jeg bak i bagasjerommet, rett over batteriet på høyre side (ikke fysisk over, men i en "grop" i bagsjerommet.

Montering av skjermen:

dsc05495rt.jpg

Ledningene la jeg under seteputa. Denne er bare festet med noen enkle clips, og er egentlig bare å lirke opp. Videre under "teppet" i bagasjerommet og videre til DVD spilleren.

dsc05533ht.jpg

-Ledning under setet

dsc05573uk.jpg

-Leding under setet

dsc05565mg.jpg

-Da er det bare å plugge sammen.

Strøm er heldigvis lagt opp fra før i min bil i bagasjerommet, men skulle det ikke være det i din bil ligger batteriet ikke langt unna, og det vil gå greit å kople seg innpå her.

Skjøten mellom skjerm og dvd- spiller blir lagt under teppe inne i cupèn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...