Remi Skrevet Mai 24, 2006 Share Skrevet Mai 24, 2006 Når jeg røsker i hjulene på bilen, gir hjulene litt etter. Dette gjelder for begge hjulene foran. Ganske sikker på at det ikke skal være sånn. Lurer da på hva dette kan være og evt. hvilke deler som må byttes... Merker også det "dunker" i rattet i dompler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEM Skrevet Mai 24, 2006 Share Skrevet Mai 24, 2006 Kan det ikke være opphengskulen da tro? Hørtes værtfall ikke bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 24, 2006 Share Skrevet Mai 24, 2006 Opphengskule/Lager Hører du noen rumle lyder ved kjøring? (60km/t+)? Jekk opp ene fram hjulet med en jekk, så røsk i det på sidene, og oppe nede, da finner du ut om det er lageret. Legg deg under å prøv å se på opåhengskula, om den er smuldret opp, om det er gris irundt den osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Mai 24, 2006 Share Skrevet Mai 24, 2006 sjekke endeleddet og om du har noe svetting på bærekula.. kan være noe der:.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2006 sjekke endeleddet og om du har noe svetting på bærekula.. kan være noe der:.. Jeg hører ingen romlelyder i fart. Men når jeg røsker i hjulet følger hele staget med på en måte. Tror ikke det er hjullager. Det kommer i allefall ingen ulyder derfra. Jeg skal sjekke om jeg finner noen svetteperler der dere foreslår....takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Sjekk kuler og foringer, ligger nok der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Beveger seg frem og tilbake, eller ut og inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Når du tar tak i hjulet oppe og nede og rikker og røsker inn og ut så finner du ut om hjullageret er dårlig. Når du tar tak midt på hjulet (fremme og bak) og gjør samme operasjon så finner du ut om endeledd eller opphengskuler er ferdige så fremst at rattet står i ro.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2006 Når du tar tak i hjulet oppe og nede og rikker og røsker inn og ut så finner du ut om hjullageret er dårlig. Når du tar tak midt på hjulet (fremme og bak) og gjør samme operasjon så finner du ut om endeledd eller opphengskuler er ferdige så fremst at rattet står i ro.. Da er det ende ledd eller opphengskuler som er gåene for det beveger seg frem og tilbake, ikke ut og inn. Byttet bremseskiver og klosser i går og merket at noe ikke stemte......typisk. Noen som har en how to link for å skifte opphengskuler?? eller vet hvor dyrt dette er på verksted. Ser de koster tusing stk på schmiedmanns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Tror du bør ha et spesielt verktøy til å få av kula. Den er "kona" hvis du skjønner. Dvs den Sitter GODT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEM Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Lønner seg og kjøpe komplette broer,jeg har selv bestillt oss koed,så venter egentligt bare på at di kommer nå. Så da blir det å få skiffta dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2006 Lønner seg og kjøpe komplette broer,jeg har selv bestillt oss koed,så venter egentligt bare på at di kommer nå.Så da blir det å få skiffta dem. Du vet vel ikke hvor mye en komplett bro koster? Har du tenk å skifte den selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2006 Noen som veit hvor jeg kan kjøpe komplette broer? Bortsett fra Koed? eller er det det billigst her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Du kan sjekke her. Koster rundt 1400,- stk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEM Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Tror det ble ca 2200 +25% mva for komplette broer med foringer og alt. Fra koed. Skal bytte de selv ja. Er ikke så mye arbeid med det,så man sparer vel noen lapper på og gjøre det selv og da så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå