Gå til innhold

Hjul virker "løse" foran.......

Remi
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg røsker i hjulene på bilen, gir hjulene litt etter. Dette gjelder for begge hjulene foran. Ganske sikker på at det ikke skal være sånn. Lurer da på hva dette kan være og evt. hvilke deler som må byttes...

Merker også det "dunker" i rattet i dompler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opphengskule/Lager

Hører du noen rumle lyder ved kjøring? (60km/t+)?

Jekk opp ene fram hjulet med en jekk, så røsk i det på sidene, og oppe nede, da finner du ut om det er lageret. Legg deg under å prøv å se på opåhengskula, om den er smuldret opp, om det er gris irundt den osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekke endeleddet og om du har noe svetting på bærekula.. kan være noe der:..

Jeg hører ingen romlelyder i fart. Men når jeg røsker i hjulet følger hele staget med på en måte. Tror ikke det er hjullager. Det kommer i allefall ingen ulyder derfra. Jeg skal sjekke om jeg finner noen svetteperler der dere foreslår....takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar tak i hjulet oppe og nede og rikker og røsker inn og ut så finner du ut om hjullageret er dårlig. Når du tar tak midt på hjulet (fremme og bak) og gjør samme operasjon så finner du ut om endeledd eller opphengskuler er ferdige så fremst at rattet står i ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar tak i hjulet oppe og nede og rikker og røsker inn og ut så finner du ut om hjullageret er dårlig. Når du tar tak midt på hjulet (fremme og bak) og gjør samme operasjon så finner du ut om endeledd eller opphengskuler er ferdige så fremst at rattet står i ro..

Da er det ende ledd eller opphengskuler som er gåene for det beveger seg frem og tilbake, ikke ut og inn. Byttet bremseskiver og klosser i går og merket at noe ikke stemte......typisk. Noen som har en how to link for å skifte opphengskuler?? eller vet hvor dyrt dette er på verksted. Ser de koster tusing stk på schmiedmanns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg og kjøpe komplette broer,jeg har selv bestillt oss koed,så venter egentligt bare på at di kommer nå.

Så da blir det å få skiffta dem.

Du vet vel ikke hvor mye en komplett bro koster? Har du tenk å skifte den selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ble ca 2200 +25% mva for komplette broer med foringer og alt.

Fra koed.

Skal bytte de selv ja. Er ikke så mye arbeid med det,så man sparer vel noen lapper på og gjøre det selv og da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...