Gå til innhold

Motor Problemer. V2.


Tsbusa
 Share

Anbefalte innlegg

Hey

Vennligst les dette, så les hva jeg har skrevet under quoten.

Hei,

Har noen problemer med min 320i, E30 88modell.

Forklaring:

Motor tungstartet, starter, går fint på tomgang, men noen ganger fjusker den litt da også.

Ved kjøring, som regel i slutten av 1 gir og fra midten av 2 gir. (Høyere gir også), jeg drar på, den kommer på turtall, men dør ut, er slapp, vil liksom ikke gå høyere opp på turtall. Noen ganger kutter den helt. En gang opplevde jeg at den gikk så dårlig at jeg kun klarte å kjøre i starten på hvert gir, med lite gass, hvis ikke kuttet den og nesten dør. Men prøvde idag å kjøre i 2 gir, dro på, dabber av på turtall, men tar inn clutch og gir bånn fjøl, da dabber den ikke, bensinproblem? Som kommer kun når det er motstand?

Motoren er slik så og si kun når den er varm, men har skjedd en gang da den er kald. Men hvis jeg får disse probleme, kan jeg stenge av motoren, så vente noen sekunder, så starte den igjen, og da funker den ganske godt igjen.. Men etter en liten stund kan problemet komme tilbake..

Jeg trodde det var tenningsfeil til å begynne med, så skifet plugger, rotor og fordeler lokk, har også kuttet ut lambda føler i tilfelle den drev å kødda, siden jeg har bitte litt fri eksos ved den. Men det ble ikke noe forskjell. Kan noen vite hva dette er? Er veldig irriterende når dette skjer, er såvidt at jeg klarer å kjøre bilen fremmover når det er på sitt værste...

Dette postet jeg for en stund siden, men har enda ikke funnet problemet.

Men har gjort litt siden da.

-Byttet temp føler som står på termostat huset, som skal gi signal til innsprøytning/hjernen. (Ikke bedre etter skifte)

-Prøvd annen Lmm. (Ikke bedre)

-Målt bensin trykk. Ligger på ca 2Kg. (Blir så å si det samme i BAR.)

Jeg trodde det var litt for lite trykk, så jeg trodde jeg må bytte pumpe, å at det kan være problemet på bilen min, men mange, her inne og andre forum, har sagt at på E30 320i, skal det ligge på mellom 2 og 3, i trykk, så jeg vet ikke om det er nokk trykk, er det? Prøvde både med og uten bensin filter, ble ingen forskjell.

Men nå har jeg kommet fram til en annen sak, kan det være bensin trykks regulatoren? Klarer ikke den å gi tilstrekkelig med bensin ved motstand? Altså når jeg kjører? For jeg kan klare å ruse den opp uten problemer, men ikke mens det blir motstand.. Hvis den blir slik, og dauer. Skrur jeg av tenninga, startet på nytt, og den klarer å levere nokk bensin (tror jeg) i hele 1 gir og nesten ut 2 gir, før den begynner å bli vrien igjen, og da virker den ikke idet hele tatt igjen.. Men så bare skrur jeg av igjen, og følger samme regla..

Hva tror dere?

Håper virkelig på gode utfyllte svar, så jeg kan bli noe klokere av dette.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...